© 2024 Auto.ro
Conform celor mai recente rapoarte, se pare ca Toyota lucreaza in prezent la un motor alternativ pentru viitoarele modele hibride si electrice. Mai interesant este faptul ca aceste motoare nu vor avea nevoie de minerale rare care comporta riscul intreruperii aprovizionarii. Noul motor este numit motor inductiv si este mai usor si mai eficient decat motorul de tip magnet utilizat acum pe unitatile Prius.
Potrivit lui John Hanson, purtator de cuvant al companiei, Toyota se afla intr-un "stadiu avansat" al lucrului, dar a refuzat sa spuna cand va incepe vanzarea vehiculelor cu aceste noi motoare.
In prezent, China controleaza mai mult de 90% din piata mondiala a metalelor , iar Toyota trebuie sa reduca dependenta de materiale rare din aceasta tara.
Guvernul Chinei a redus cotele de export pentru prima jumatate a anului 2011 cu 35%. Acest lucru vine dupa ce tara a aplicat o reducere de 72% in a doua jumatate a anului 2010, determinand cresterea pretului unor metale cu mai mult decat dublu.
Toyota, care utilizeaza minerale rare pentru Prius, cum ar fi neodymium si disprosiu, nu este singurul producator care le foloseste la motoarele de tip magnet. La fel procedeaza si Nissan pentru modelul electric Leaf si GM pentru Volt.