© 2024 Auto.ro
Desi a fost retras de sase ani din productia de serie, VW Bora este un actor important pe piata auto second hand nationala.
Construit pe platforma tehnica a celei de-a patra generatii VW Golf, berlina in trei volume de dimensiuni compacte Bora s-a dovedit un succes comercial pe piata auto din Romania. Modelul s-a facut remarcat prin confortul oferit in habitaclu, designul atemporal al caroseriei, precum si finisarile excelente pentru o masina de buget, asta chiar daca nu se ridicau la pretentiile variantei hatchback VW Golf.
Ca urmare a volumelor importante raportate la capitolul vanzari, la doi ani din momentul lansarii oficiale a sedanului VW Bora (anul 1999), constructorul german a introdus si o versiune break denumita Bora Variant adecvata familiilor mai numeroase.
Un alt avantaj mentionat de catre posesorii unui VW Bora este gradul de siguranta oferit pasagerilor (printre cele mai ridicate din aceasta categorie). De asemenea fiabilitatea per ansamblu joaca un rol determinant la valoare second hand, iar alte aprecieri au mai fost aduse tinutei de drum.
Traiectorie preturi:
Pe baza anunturilor de vanzare postate pe site-ul auto.ro si centralizate in bursa Auto Index se constata ca tendinta din ultimul an a pretului mediu cerut pe piata auto second hand pentru un exemplar VW Bora este vadit descedenta. Astfel daca in luna mai 2010 pretul mediu era situat la 5.729 EUR, in luna mai 2011 cotatia oscileaza in jurul a 5.100 EUR ceea ce reprezinta o depreciere anuala de aproximativ 12 %. Cotatia actuala obtinuta prin bursa Auto Index pentru un exemplar VW Bora il plaseaza intre Opel Astra Sedan (4.068 EUR) si Ford Focus Sedan (5.627 EUR), aceste valori fiind medii calculate pentru orice an de fabricatie ori rulaj.
In functie de tipul de motorizare se constata ca momentan pretul mediu cerut pentru o varianta diesel (5.492 EUR) este cu doar circa 14% mai mare fata de cel al unui propulsor pe benzina (4.716 EUR).
In functie de anul de fabricatie si rulaj se observa ca cele mai rentabile exemplare sunt cele din prima decada de fabricatie deoarece inregistreaza cele mai reduse deprecieri anuale de pret. Astfel pentru un exemplar fabricat in anul 2000 si rulat 165.000 km, pretul mediu afisat de Auto Index era de 5.243 EUR in luna mai 2010 cotatie care a scazut doar 5,3% intr-un an (4.963 EUR in mai 2011).
Pentru un exemplar fabricat in anul 2005 si cu 90.000 km parcursi, pretul mediu era de 7.218 EUR in luna mai 2010 si de 6.535 EUR in mai 2011, ceea ce reprezinta o depreciere anuala de aproximativ 10 procente.
Sfaturi utile:
Un potential client de VW Bora ar trebui sa fie atent la rulajul mediu anual si la starea tehnica a exemplarului vizat. In functie de bugetul disponibil se recomanda orientarea catre o masina dotata cu propulsor de conceptie mai noua pentru a se evita potentialele cresteri ale consumului de carburant. Conform anunturilor de vanzare postate pe auto.ro pentru un buget estimat la circa 5.000 EUR se poate alege un exemplar fabricat intre anii 2000-2002, bine intretinut si intr-o stare tehnica satisfacatoare.
Printre problemele raportate de catre posesorii unui VW Bora sunt de notat suspensia care in sarcina nu filtreaza eficient particularitatile caii de rulare, precum si cateva probleme ale instalatiei electrice, insa destul de minore si facil de remediat.
An fabricatie | Pret mai 2010 | Pret mai 2011 |
anul 2000 (165.000 km) | 5.243 EUR | 4.963 EUR |
anul 2001 (150.000 km) | 5.403 EUR | 4.832 EUR |
anul 2003 (120.000 km) | 6.908 EUR | 5.734 EUR |
anul 2005 (90.000 km) | 7.218 EUR | 6.535 EUR |
Nota:
Preturile medii de mai sus au fost stabilite pe baza calculelor Auto Index.
Auto Index este singurul instrument de masurare si comparare a preturilor pentru masinile second hand de pe piata auto romaneasca, pentru diferite perioade de timp, in functie de criteriile alese de dumneavostra. Cu ajutorul Auto Index puteti vedea evolutia pietei second hand, a unui model anume sau puteti compara masina dorita cu alte autoturisme similare.
Aceste statistici si informatii sprijina cumparatorul in a lua cea mai buna decizie privind achizitia in functie de buget, nevoi si asteptari, si, totodata, ajuta vanzatorul sa isi raporteze oferta la alte modele asemanatoare si sa inteleaga evolutia pietei.