rss

Test Drive – VW Caddy Kombi 4Motion

  1. 16/03/2009
  2. Categoria: VW
  3. Tags: 4Motion, Caddy, Volkswagen

Putina lume stie ca in domeniul LCV-urilor (light commercial vehicle), brand-ul
Volkswagen este brand premium care se bate cu Mercedes-Benz. Am vrut sa vedem despre ce este vorba si am testat un model VW Caddy Kombi cu transmisie integrala 4Motion.

A treia generatie Caddy vine dupa o istorie de cinci ani, de succes. Modelul a fost bine primit de piata de-a lungul vremii, lucru certificat de o multime de premii care au confirmat valoarea lui Caddy pe piata automobilelor comerciale. VW Caddy 4MOTION a fost lansat in premiera mondiala anul trecut la Salonul de autovehicule comerciale de la Hanovra.

Caddy 4MOTION marcheaza o premiera in gama Caddy fiind prima data cand aceste modele primesc transmisie integrala. Forta de tractiune este distribuita prin intermediul unui dispozitiv Haldex controlat electronic. Noul VW Caddy 4Motion difera de versiunile Caddy cu tractiune fata fiind echipat cu noi elemente tehnice. In plus fata de cuplajul Haldex din generatia a patra, caddy dispune acum de arbore cardanic, un sistem nou de evacuare care se adapteaza primirii unui nou diferential pe puntea spate, un rezervor nou de combustibil adaptat noii solutii de organizare a tractiunii, precum si noi ranforsari longitudinale in zona posterioara. Daca puntea fata a putut fi usor adaptata sistemului 4Motion, puntea spate rigida a fost modificata profund pentru primirea tractiunii integrale. Comparativ cu generatia precedenta 4Motion, noul sistem lucreaza independent de alunecare, astfel ca presiunea de lucru ramane disponibila in orice moment. In cazuri extreme toata cantitatea de cuplu (100%) este livrata puntii spate.

VW Caddy Kombi 4Motion – Dinamica

Caddy-ul 4Motion de test este propulsat de binecunoscutul motor economic si polivalent 1.9 TDI de 105 CP, cu filtru de particule DPF, compatibil cu normele Euro 4. Acesta produce un cuplu maxim de 250 Nm suficient pentru caracteristici bune de tractiune atat on road cat si soft off-road. Motorul lucreaza cu o cutie manuala cu 6 trepte care beneficiaza de o schimbare lina a treptelor in mediu off-road, reducand nivelul de stress aplicat ambreiajului. Modelul Caddy cu transmisia integrala dispune, in echiparea standard, de asistenta la urcarea in rampa (Hill Hold Assist) precum si programul electronic de stabilitate ESP. O multime de citadine diesel si cateva berline se pot mandri cu titlul de campioni la consum, insa cate utilitare pot face acest lucru? Cu motorul 1.9 TDI de 105 CP, cutia manuala cu 6 trepte si tractiunea integrala 4Motion, Caddy-ul nostru a reusit performanta unui consum mediu de 5.8 l/100 km (vezi foto alaturata in galeria foto). Cu rezervorul de 60 de litri capacitate, avem o autonomie record de aproape 1000 de kilometri cu un plin de motorina. Pe hartie acceleratia de la 0-100 km/h dureza 13.9 secunde, iar viteza maxima este de 164 km/h. Radacinile utilitarei se cunosc un pic la mers insa nu sunt deranjante. Virajele sunt rezolvate de o maniera rapida cu un ruliu neinteresant. Directia este precisa si echilibrata. La turatii ridicate motorul este zgomotos, dar tinand cont de ADN-ul de utilitara a lui Caddy, nivelul de zgomot este suportabil.

 

VW Caddy Kombi 4Motion – La volan

Plansa de bord austera ne aminteste de utilitara Caddy, insa layout-ul acesteia ne duce cu gandul la un MPV mai mult decat la un Van. In schimb finisarea este excelenta. Ergonomia postului de conducere este buna, iar materialele sunt robuste. Pozitia de condus este inalta, soferul beneficiind de avantajele unei suprafete vitrate generoase adica vizibilitate buna si luminozitate. In spate vizibilitatea, insa, este limitata astfel ca o idee buna ar fi folosirea unui sistem de senzori de parcare.
Am apreciat usile scurte, practice, usor de folosit in mediul urban, insa deschiderea hayon-ului necesita un spatiu greu de gasit in aglomerarile urbane. Deschiderea fractionata era o solutie mai buna. Spatiul oferit pasagerilor este indestulator, provenienta din utilitara fiind benefica in acest caz. Este disponibil un volum de 750 de litri pentru bagaje, in configuratia noastra cu cinci locuri, care se poate transforma in 2850 de litri prin rabaterea banchetei.

VW Caddy Kombi 4Motion – Echipare si pret   
 
Modelul nostru se adreseaza utilizatorilor casnici si flotelor de automobile care lucreaza si in teren accidentat. Din pachetul de dotari standard al lui VW Caddy Kombi 4Motion am selectat: Sisteme de siguranta ABS, ASR si MSR, Program electronic de stabilitate (ESP), Tren rulare 15'', frane pe discuri fata, Bancheta de trei locuri in randul 1 pliabila si rabatabila fractionat, Display multifunctional, Hayon incalzit si Instalatie stergere/spalare luneta cu temporizare, Airbag pentru sofer si insotitor cu posibilitate dezactivare airbag insotitor, Inchidere centralizata cu telecomanda, actionata din interior si sistem de siguranta.

Caddy-ul testat de noi avea incluse si urmatoarele optionale: Pregatire radio cu 4 difuzoare, Aer conditionat "Climatronic", Pachet electric "Auf & Zu" (geamuri, oglinzi actionate electric), Geamuri fumurii spatiu pasageri, Faruri de ceata integrate in bara fata, Acoperire podea spatiu pasageri si cabina cu material tip cauciuc, Masuri suplimentare de protectie la piatra asfaltica, Pachet pentru fumatori, Culoare speciala verde "frisian".

VW Caddy Kombi 4Motion, modelul testat de noi costa 19.977euro fara TVA sau 23.773 euro cu TVA.

Foto: Sorin Miclau; Video: Olga Blandu

Vizualizari: 3790