© 2024 Auto.ro
Masina este ca sotia. Ori iubita. Iti doresti sa fie perfecta ca sa te poti mandri atunci cand iesi cu ea in lume. Altfel spus, sa ti se potriveasca din toate punctele de vedere. Daca fata este, hai sa-i spunem, ponderala, probabil ca va veti gandi de doua ori inainte de a o prezenta prietenilor. Aceasta este si problema cu noul Volkswagen Golf Plus.
Marca din Wolfsburg a creat Touran-ul pentru oamenii dornici de spatiu, iar Golf-ul pentru cei care nu au neaparat nevoie de asa ceva de la o masina. Intre cele doua si-a facut aparitia in gama, in 2005, Golf Plus.
Pai si atunci care mai este rolul „intermediarului”? Hmmm... Pai e simplu: daca inima isi spune sa-ti cumperi cel mai bine vandut model compact, dar mintea iti sopteste ca ideal pentru tine este MPV-ul, atunci cu siguranta ai nevoie de un Golf Plus. Dar, reuseste oare acesta sa-ti ofere ce este mai bun de la cele doua colege de gama? Cititi in continuare testul efectuat cu noul Golf Plus si veti afla.
Desi nu prea si-a gasit locul pe piata europeana, inregistrand un succes comercial sub asteptarile oficialilor Volkswagen, Golf Plus a fost pastrat chiar si dupa schimbul de generatii al modelului din care este derivat, ca alternativa pentru cei nehotarati intre a-si cumpara un Golf sau un Touran.
Principalele modificari la exterior constau in noua grila a radiatorului cu cele doua tije cromate orizontale pe care troneaza logo-ul VW supradimensionat, blocurile optice fata revizuite si noul spoiler frontal. La partea posterioara a fost modificata doar forma barei de protectie. De asemenea, trebuie remarcat faptul ca nemtii au redesenat montantii, ceea ce face ca actualul model sa se distinga clar de predecesorul sau la o privire din profil lateral.
Marele atuu al noului VW Golf Plus este spatiul interior. Intr-adevar, fratele mai ponderal al lui Golf VI dispune de un habitaclu mai incapator comparativ cu modelul lansat in 2005.
Pasagerii din fata, dar si cei care iau loc pe bancheta au la dispozitie un spatiu generos la cap, precum si la picioare. Spatiul destinat bagajelor dispune de podea dubla si are un volum de incarcare de 395 de litri, cu 45 mai mult decat la Golf. Daca rabatam bancheta, divizibila 60:40, volumul portbagajului ajunge la 1.450 de litri (la Golf - 1.305 litri).
In rest, interiorul este practic identic cu cel de pe vechiul Golf Plus, cu mentiunea ca noul model a preluat elemente de la VW Tiguan si chiar Audi A3. Spre exemplu, de la SUV-ul compact a imprumutat consola centrala cu display-ul „touch-screen” al sistemului audio si gurile de ventilatie.
De asemenea, masina a primit un nou volan cu design sport, noi materiale pentru plansa de bord, fetele usilor si scaune, acestea fiind acum mai bine proportionate si cu un suport lateral mai bun.
Pe sosea, noul Golf Plus se conduce mai usor decat un Touran si decat unii dintre rivalii sai – Nissan Note, Opel Zafira, SEAT Altea sau Ford C-Max - si are un comportament dinamic similar cu "fratele" sau mai mare (in fond este tot un Golf, nu?).
Fireste, diferenta o face gabaritul pentru ca, desi are o directie precisa atat in oras, cat si pe autostrada, Plus-ul nu este la fel de manevrabil ca un Ford C-Max, sa spunem. Suspensia isi face treaba bine, insa este cam zgomotoasa pe denivelarile mai pronuntate.
Habitaclul este destul de bine antifonat, zgomotul de drum fiind mentinut la un nivel decent, insa la viteze de peste 130 km/h zgomotul de vant isi face simtita prezenta la nivelul oglinzilor laterale.
Volkswagen a facut o treaba excelenta si sub capota, acolo unde a rezolvat una dintre marile probleme ale vechiului Golf Plus. Astfel, inginerii germani au inlocuit dieselurile mai galagioase cu rafinatul 2.0 TDI, care este oferit acum si in versiuna de putere de 110 CP.
Un test-drive amplu cu noul VW Golf Plus 2.0 TDI 110 CP veti putea citi in numarul urmator al revistei Auto.ro.