rss

Test-drive VW Polo 1.4: Draga, au micsorat Golful!

  1. 30/07/2009
  2. Categoria: VW
  3. Tags: Golf 6, Polo, Volkswagen, Volkswagen polo, Vw

Exista perceptia ca masinile de clasa mica sunt facute pentru oamenii necasatoriti si ca ele nu pot juca sub nici o forma rolul de masina de familie. Se mai spune ca o familie mare are nevoie de o masina pe masura. Ei bine, cei care gandesc astfel ar trebui sa-si reconsidere pozitia pentru ca acum exista cea de-a cincea generatie a lui Volkswagen Polo, un model care a crescut in dimensiuni, devenind acum la fel de mare precum un Golf 4.

Se spune despre noul Polo ca nu este altceva decat un Golf intrat la apa. Atat de evidente sunt asemanarile dintre cele doua modele, incat cei de la Volkswagen au fost acuzati (noi nu impartasim acest punct de vedere) de faptul ca cel de-al cincilea Polo este mult prea asemanator cu "fratele" mai ponderal.

Intr-adevar, asemanarea cu Golf 6 este atat de evidenta incat, privit de la distanta, noul Polo poate fi usor confundat cu modelul din care deriva. Si, spunem noi, nu este deloc rau daca tinem cont de faptul ca Golf-ul este lider in segmentul compactelor de foarte multi ani, confundandu-se practic cu clasa din care face parte.

Explicatia este foarte simpla si vine de la designerul-sef, Walter de Silva. Noul Polo are imprimata destul de fidel noua imagine de marca VW implementata de echipa de designeri condusa de designerul italian, care este responsabilul si cu aspectul lui Scirocco si al noului Golf. Aceasta imagine o vom vedea, dupa spusele lui de Silva, pe toate modelele ce vor fi produse la Wolfsburg in urmatorii 10 ani.

Rigoarea teutona continua si la interior, un interior care nu se abate de la directia dictata de “fratele” compact. Genele lui Golf 6 se resimt puternic si la nivelul habitaclului noului Polo, iar asta se vede din materialele si plasticele moi de calitate, bine inchegate, din finisajele care nu sunt cu nimic mai prejos decat cele regasite pe modelul de la care au fost imprumutate, precum si din ergonomie.

Plansa de bord a lui Polo este in mare aceeasi, cu exceptia detaliilor cromate si satinate. In schimb, ceasurile de bord, la care s-a pastrat tema coloristica pentru iluminarea lor, volanul, sistemul audio, sistemul de climatizare cu gurile de ventilatie, majoritatea butoanelor si chiar si scaunele bine profilate sunt identice cu cele de pe noul Golf. Similitudinile cu Golf merg insa pana la un punct. Levierul schimbatorului de viteze si manerul de la frana de mana par mai degraba preluate de pe noua Skoda Fabia.

Este o adevarata placere sa conduci noul VW Polo. Din punct de vedere dinamic, el se aseamana foarte mult cu noul Seat Ibiza, lucru care nu ne mira daca ne gandim ca ambele modele au fost construite pe noua platforma tehnica VAG dedicata modelelor subcompacte.

Directia este ferma si ofera un raspuns prompt, adaptandu-se excelent la viteza de rulare, in timp ce suspensia a fost complet reproiectata si orientata catre confort. Aceasta reuseste sa filtreze bine gropile si denivelarile mai pronuntate din asfalt, fara sa se manifeste zgomotos. De altfel, primul lucru pe care l-am remarcat la noul Polo este rafinamentul. Inginerii germani au lucrat la insonorizarea habitaclului si pot spune ca au facut o treaba excelenta si din acest punct de vedere, nivelul zgomotelor de motor, drum si vant care inunda habitaclul la viteze de peste 100 km/h fiind suportabil.

Modelul din test era echipat cu motorul pe benzina de 1,4 litri care produce acum 85 CP in loc de 80 si 132 Nm de cuplu. Nu este cel mai impresionant motor din oferta, dar mi-a lasat o impresie foarte buna, prezentandu-se peste asteptari.  Acesta poate fi turat pana la zona rosie care incepe la 6.000 rpm fara a protesta in vreun fel, fiind capabil sa accelereze de la 0-100 km/h in 12,1 secunde si sa atinga o viteza de top de 177 km/h.

Mai multe detalii despre testul efectuat cu noul VW Polo 1.4 85 CP veti putea citi in numarul urmator al Revistei Auto.ro.

Vizualizari: 2718