rss

Analiza Auto Index: VW Lupo

  1. 04/11/2011
  2. Categoria: VW
  3. Tags: Auto Index, Lupo, second hand, Vw

Desi ca autoturism nou nu a fost comercializat oficial in Romania, in timp importurile masive de exemplare rulate in strainatate au facut din VW Lupo un actor important pe piata auto second hand nationala.

Produs in perioada 1998-2005 si conceput mai ales pentru exploatarea in mediul urban, VW Lupo puncteaza prin dimensiunile reduse ale caroseriei, echiparea standard consistenta si motorizarile de mic litraj. Utilizatorii unui VW Lupo au mai apreciat valoarea redusa a bugetului anual de exploatare si intretinere, precum si rata scazuta a defectelor costisitoare.

O pondere consistenta dintre clientii unui VW Lupo au mai apreciat comportamentul rutier sigur, confortul oferit soferului si pasagerului din dreapta, vizibilitatea in trafic, manevrabilitatea in spatii limitate, precum si dispunerea intuitiva a instrumentarului de bord.

Un alt argument care influenteaza decizia de cumparare a unui VW Lupo la valoare second hand este gradul de siguranta oferit pasagerilor, modelul teuton obtinand calificativul de 4 stele la sesiunea de testare EuroNCAP din anul 2000.

 

Traiectorie preturi:

Pe baza anunturilor de vanzare postate pe site-ul www.auto.ro si care mai apoi au fost centralizate in bursa Auto Index reiese ca pretul mediu al unui exemplar VW Lupo a atins in luna octombrie valoarea de 2.648 EUR. Cotatia reprezinta o depreciere anuala 13,8% fata de luna octombrie 2010 cand pretul mediu al unui VW Lupo era estimat la 3.072 EUR.

In functie de tipul de motorizare se constata ca momentan pretul mediu cerut pentru o varianta diesel (3.257 EUR) este sensibil mai mare fata de cel al unui propulsor pe benzina (2.510 EUR).

In functie de anul de fabricatie si rulaj se constata ca pentru un exemplar VW Lupo fabricat in anul 2000 si cu 165.000 km la bord pretul mediu este situat 2.934 EUR, o valoare cu 9,5% mai mica decat cea inregistrata in luna octombrie 2010.

De asemenea pentru un exemplar VW Lupo produs in anul 2005 si rulat 90.000 km, pretul mediu calculat prin intermediul bursei Auto Index a scazut de la 3.625 EUR (octombrie 2010) pana la 2.888 EUR (octombrie 2011), adica o depreciere importanta de aproximativ 20%.

 

Sfaturi utile:

Fiind vorba de un autoturism introdus in parcul auto national prin importuri individuale (persoane fizice) se impune evitarea exemplarelor foarte vechi, cu rulaje nejustificate si cu istoric de service neverificabil. In urma filtrarii anunturilor de vanzare postate pe site-ul auto.ro pentru exemplare VW Lupo fabricate in perioada 2000-2003 reiese ca un buget estimat la aproximativ 3.000 EUR ar fi suficient pentru achizitionarea unui autoturism aflat intr-o stare tehnica satisfacatoare.

Concluziile obtinute pe baza analizarii istoricului de service sunt ca cele mai multe probleme intalnite la VW Lupo au fost de natura electrica, mai exact aprinderi nemotivate ale unor martori luminosi din plansa de bord. Pe lista defectelor uzuale  se mai numara defectiuni ale cutiei de viteze, precum si aparitia de zgomote provenite de la sistemul de suspensie. Tot pe lista de nemultumiri au mai fost adaugate habitabilitatea pentru pasagerii care calatoresc pe locurile din spate si volumul modest al portbagajului.



 An fabricatie           Pret octombrie 2010         Pret octombrie 2011  
anul 2000 (165.000 km) 3.242 EUR 2.943 EUR
anul 2001 (150.000 km) 3.381 EUR 2.803 EUR
anul 2003 (120.000 km) 3.433 EUR 3.140 EUR
anul 2005 (90.000 km) 3.625 EUR 2.888 EUR

 


 

Nota:

Preturile medii de mai sus au fost stabilite pe baza calculelor Auto Index.

Auto Index este singurul instrument de masurare si comparare a preturilor pentru masinile second hand de pe piata auto romaneasca, pentru diferite perioade de timp, in functie de criteriile alese de dumneavostra. Cu ajutorul Auto Index puteti vedea evolutia pietei second hand, a unui model anume sau puteti compara masina dorita cu alte autoturisme similare.

Aceste statistici si informatii sprijina cumparatorul in a lua cea mai buna decizie privind achizitia in functie de buget, nevoi si asteptari, si, totodata, ajuta vanzatorul sa isi raporteze oferta la alte modele asemanatoare si sa inteleaga evolutia pietei.

Vizualizari: 8293