© 2024 Auto.ro
Constructorul din Wolfsburg a dezvaluit in aceasta dimineata primele fotografii si detalii oficiale ale modelului VW Scirocco R, cea mai puternica versiune a coupe-ului german, care este echipat cu un motor 2.0 TSI care produce 265 CP si 350 Nm de cuplu!
Prefigurata anul trecut la Bologna de conceptul Study R, versiunea de productie a lui Scirocco R ascunde, practic, sub capota o varianta revizuita a motorului de 2,0 litri si 210 CP care echipa Golf GTI V. Motivul pentru care Volkswagen a preferat sa modifice acest propulsor cu 4 cilindri in loc sa monteze noul 2.0 TSI "EA888" de pe Golf GTI VI este legat de costurile de dezvoltare mai mici.
Motorul 2.0 TSI de 265 CP este conectat standard la o cutie manuala cu 6 trepte, optional fiind oferita transmisia DSG cu dublu ambreiaj. Foarte probabil, acelasi propulsor cu injectie directa va inlocui precedentul V6 de 3,2 litri si 250 CP de pe VW R32, pe viitorul Golf R sau, cum i se mai spune, R20.
Primul din noua gama R, noul hot-hatch nu este echipat cu un sistem de tractiune integrala, cei de la VW optand pentru traditionala tractiune pe puntea fata a lui Scirocco. Prin adoptarea acestei solutii tehnice, masa totala a masinii a fost redusa pana la 1.330 kg.
Exprimat in cifre, noul VW Scirocco R sprinteaza de la 0-100 km/h in 6,5 secunde (6,4 pentru varianta echipata cu DSG) si atinge o viteza de top limitata electronic de 250 km/h. Comparativ, noul Golf GTI si ultimul Golf R32 4Motion au nevoie de 6,9 si, respectiv 6,5 secunde pentru a atinge "suta".
Inginerii germani au upgradat sasiul standard de Scirocco cu o suspensie sport mai joasa, discuri de frana mai mari de 345 mm pe fata si 310 mm pe spate si cu un nou diferential XDS care se gaseste si pe noul Golf GTI.
Modificarile de ordin mecanic sunt completate de un nou kit aerodinamic mai putin agresiv comparativ cu cel de pe Study R Concept, dar care il ajuta pe Scirocco R sa se diferentieze de modelul din care deriva. Pachetul include o noua grila a radiatorului, un spoiler frontal mai mare si mai profilat, care integreaza prize de aer mai largi pentru o racire mai buna a motorului si LED-uri pentru rularea pe timp de zi, praguri laterale, o bara de protectie spate redesenata care inglobeaza doua evacuari de dimensiuni mai mari, amplasate la extremitatile difuzorului de aer, un eleron posterior montat deasupra lunetei si stopuri fumurii. Aspectul exterior este intregit de un nou set de jante cu cinci spite de 18 inch, optional putand fi comandate roti de 19 inch.
La interior, Scirocco R a primit un set de scaune sport, un volan sport plat cu trei spite pe care troneaza logo-ul "R", insertii din aluminiu si un tabloul de bord ale carui ceasuri au fost usor modificate.
Noul VW Scirocco R, care va lupta cu rivali precum Ford Focus RS si viitorul Megane III RS, va ajunge in showroom-urile europene spre sfarsitul anului 2009.