© 2024 Auto.ro
Versiunile hibride Volkswagen Touareg si Porsche Cayenne S au intrat in productia de serie, aceste doua modele beneficiind de tehnologie hibrida furnizata de Bosch.
Ambele modele vor fi introduse in premiera pe piata ca variante cu sistem de propulsie paralel complet hibrid. Bosch furnizeaza componentele centrale, cum ar fi sistemul electronic performant si motorul electric, dar si sistemul de comanda, care este „creierul“ autovehiculului - sistemul Motronic pentru autovehicule hibride - cel care comanda motorul electric, motorul cu ardere interna sau pe amandoua, atunci cand acestea actioneaza impreuna.
Noile autovehicule Volkswagen Touareg si Porsche Cayenne S pot atinge o viteza maxima de 50 pana la 60 de kilometri pe ora folosind doar energie electrica. Atunci cand soferul este grabit, unitatea electrica si motorul cu ardere interna actioneaza impreuna. In acest caz, modelele Volkswagen si Porsche accelereaza de la 0 la 100 km/h in numai 6,5 secunde. La utilizarea acestui sistem de propulsie, puterea creste pana la 279 kW (380 CP), in timp ce cuplul poate atinge o valoare maxima de 580 Nm.
In comparatie cu varianta V8 din dotarea autovehiculelor din primele generatii, versiunile hibride au un consum de carburant redus cu pana la 40%. In cadrul ciclului UE, consumul de carburant este redus pana la 8,2 litri de benzina la 100 de kilometri, iar nivelul de emisii de CO2 scade la 193 grame/kilometru. De asemenea, ambele autovehicule indeplinesc norma de poluare Euro 5 si standardele ULEV 2 aplicabile in S.U.A.
Modelele hibride Volkswagen si Porsche sunt echipate cu un motor cu sase cilindri in V, cu o cilindree de 3 litri, supraalimentat, cu sistem de injectie directa si o transmisie automata cu 8 trepte de viteza. Motorul V6 dezvolta o putere de 245 kW (333 CP) si genereaza un cuplu maxim de 440 Nm, incepand de la 3.000 rpm. Agregatul este completat de un motor generator integrat (IMG) furnizat de Bosch.