rss

Germania risca sa nu mai fie cea mai mare piata de masini noi din Europa

  1. 23/07/2010
  2. Categoria: VW
  3. Tags: Germania, , vanzari, , vw,fiat,ford,

Piata europeana de masini noi continua sa fie un loc marcat de contraste, cu anumite marci si piete in crestere, iar altele in declin, dupa cum se arata in cea mai recenta analiza lunara realizata de JATO Dynamics.

 

Vanzarile in Europa au scazut din nou in iunie cu 6,5% fata de aceeasi luna din 2009. Factorul principal care a contribuit la scaderea volumului total de vanzari il constituie slabirea continua a pietei de masini noi din Germania si Italia (cu 32,3% si respectiv 19,1%), care este, la randul ei, afectata de lipsa de putere economica din tarile Europei Centrale si de Est.

Acest lucru afecteaza unele dintre cele mai importante marci – printre care si Fiat, Ford si Volkswagen - care in mod traditional se vand bine pe piata germana si italiana.

 

In Franta si Marea Britanie, in schimb, lucrurile arata mai bine: cifrele de vanzari arata cresteri de 2,3% si respectiv 10,8%, ajutand in acest fel anumite marci, ale caror vanzari se bazeaza pe aceste piete, sa aiba parte de cifre de vanzari mai bune.

 

Performanta brand-urilor

Un brand care s-a bucurat de un beneficiu net pe parcursul anului trecut este Renault. In iunie 2009, Renault era al cincilea in topul vanzarilor de masini noi, iar acum este pe locul doi, dupa VW, la o diferenta de numai 196.694 de unitati, gratie modelelor Clio si Megane, care au crescut vanzarile in luna iunie.

 

In ceea ce priveste Ford si Volkswagen, ambele au afisat un declin al vanzarilor, in parte afectate de incetinirea cresterii pietei germane, care a cazut cu 35,1% in luna mai si cu 32,3% in iunie, fata de aceleasi perioade din 2009.

 

In mod similar, Fiat sufera de pe urma slabiciunii pietei italiene. Desi pastrează primele trei locuri in topul celor mai vandute modele in Italia in luna iunie, fiecare dintre acestea a inregistrat o scadere a vanzarilor fata de 2009.

 

Declinul sever al Germaniei nu i-a afectat inca pozitia de cea mai mare piata din Europa de Vest, dar se afla pe locul doi dupa Grecia (care a scazut cu 40%) cand vine vorba de scaderea cererii de automobile noi.

 

"Balanta vanzarilor de masini noi nu s-a schimbat inca. Totusi, daca tendintele actuale continua si orice alta piata majora castiga un impuls si profita de moment, este posibil sa vedem cum Germania pierde titlul de cea mai mare piata de automobile noi din Europa", concluzioneaza David Di Girolamo, Presedinte al JATO Consult.

Vizualizari: 2082