© 2024 Auto.ro
Grupul Volkswagen a reusit sa atinga un nou record in 2010, cand a vandut aproximativ 7,14 milioane de masini in intreaga lume, in crestere cu 13,5% fata de 2009 (6.290.000).
Cele mai importante evolutii au avut loc in regiunea Asia (37.4%, cu 1,92 milioane de unitati) si in regiunea Asia/Pacific (38.5%, cu 2.140.000 masini vandute). Cea mai mare crestere a fost inregistrata in India, cele 53.900 de autovehicule reprezentand o evolutie de 181%.
Si rezultatele obtinute in SUA si America Latina au fost notabile: 20.9%, cu 360.300 unitati comercializate si ,respectiv, 8.9%, cu 888.900 de masini livrate. In Europa vanzarile au crescut cu 11,6% (1,85 milioane de vehicule) in partea de vest, 10,8% in Europa Centrala si de Est (cu 423.200 unitati si, respectiv, 381.900 masini).
In Rusia evolutia inregistrata a fost de 39,5%, in constrast cu piata germana, unde a fost afisata o scadere de 16,8%, la 1.040.000 de unitati.
Analizand situatia pe marci, Volkswagen a vandut 4,5 milioane de exemplare, reprezentand o crestere de 13,9%. Principala piata pentru brandul VW a fost China, cu 1.510.000 autoturisme comercializate(+35,5%).
Skoda are o crestere de 11,5% mai multe masini in 2010 fata de 2009 (762.600 unitati). Seat a inregistrat o evolutie de numai 0,8% (339.500 exemplare). Pe piata spaniola cresterea a fost de 10%.
In 2010, Audi a reusit sa livreze 1.092.400 de unitati, in crestere cu 15% fata de rezultatele obtinute in 2009.