© 2024 Auto.ro
Prezentat anul trecut, la Geneva, BMW Alpina B7 revine pe piata americana pentru a doua oara, dupa modelele din 2007 si 2008. Conceput ca alternativa la Mercedes-Benz S63 AMG sau Audi S8. noul B7 are un motor bi-turbo care produce 507 CP.
Bazat pe noua Serie 7, Alpina B7 ascunde sub capota o versiune modificata a motorului bi-turbo V8 de 4,4 litri de pe X5 M si X6 M, care echipeaza si noul M5. Acesta dezvolta o putere maxima de 507 CP si 700 Nm de cuplu, cu 7 "cai" mai mult decat precedentul model, dar caracterul va fi total diferit fata de vechiul agregat, care era supraalimentat cu un compresor mecanic. Asta se datoreaza turbinelor mari si a unui intercooler.
Partenerii de la Alpina ai constructorului bavarez au montat pe B7 o cutie de viteze automata Switch-Tronic ZF cu 6 rapoarte, care transmite puterea catre puntea spate. Aceasta ajuta bolidul sa sprinteze de la 0-100 km/h in 4,7 secunde, cu tot cu imensele jante de 21 de inch care sunt incaltate cu pneuri Michelin PS2 de 245/35 R21 pe fata si 285/30 R21 pe spate.
Kit-ul estetic al noului Alpina B7 include o buza pentru spoilerul fata, un sort pentru bara de protectioe posterioara si un eleron pe capacul portbagajului care, sustin nemtii, ajuta la imbunatatirea apasarii aerodinamice pe puntea fata cu 30% si pe puntea spate cu 15%.
Inginerii de la Alpina au recalibrat suspensia pentru a oferi un compromis echitabil intre un comportament sportiv si unul de limuzina. De asemenea, garda la sol a fost micsorata cu 15 mm pe fata si 10 mm pe spate datorita noilor arcuri mai scurte. La interior, se remarca volanul sport imbracat in piele Lavalina, lemnul nobil care acopera plansa de bord, consola centrala si panourile usilor, siglele Alpina, precum si iluminarea in albastru a pragurilor laterale.
Noul BMW Alpina B7 va fi lansat in SUA in cadrul Salonului Auto de la Chicago de luna viitoare, iar vanzarile vor demara in primavara. Preturile vor fi anuntate in momentul lansarii.