© 2024 Auto.ro
Dupa ce Audi R8 a fost introdus pe piata in 2007, in cel mai scurt timp supercarul a fost pozitionat printre fruntasele segmentului sportiv de inalta performanta.
Pentru ca Audi mizeaza pe progres prin tehnologie, constructorul a considerat necesara implementarea unui motor mai puternic pentru a creste performantele masinii. Doi ani mai tarziu, Audi R8 5.2 FSI Quattro a devenit realitate.
Audi R8 V10 s-a distins prin performantele propulsorului cu 10 cilindri si o cilindree de 5,2 litri, care dezvolta o putere de 525 CP si un cuplu maxim de 530 Nm plus calitati superioare, existente pana in acel moment pe V8.
Design-ul lui Audi R8 a impresionat deja expertii, dovada fiind dubla sa victorie de la "World Car of the Year Awards 2008". In versiunea V10 aspectul a devenit si mai futurist cu detalii speciale care disting corpul lui V10 de V8. Trasatura inconfundabila a R8-ului, asa numitele sideblades, capacele prizelor laterale, care delimiteaza compartimentul motor si contrasteaza cu restul masinii, sunt mult mai proeminente decat cele ale versiunii in opt cilindri. Grilele de evacuare din partea din spate au un aspect de aluminiu mat, iar fereastra mare din spate face ca implinirea tehnica a motorului V10 sa fie clar vizibila. Interiorul spatios se datoreaza lungimii totale marite si continua aceeasi nota sportiva a exteriorului. Comenzile au dispunere ergonomica cu directia indreptata spre sofer, iar materialele fine ale panoului de instrumente si ale manetei schimbatorului sunt imbinate cu insertii de culoare rosie.
Pentru vizualizarea prezentarii click pe videoclipul de mai jos:
Doritorii pot alege selectarea celor 6 trepte de viteze ale transmisiei R tronic optionala, prin intermediul padelelor din aluminiu. Altii pot alege treptele de viteza dupa preferinta prin intermediul unui joystick sau pur si simplu pot lasa cutia sa-si vada de treaba singura. Suplimentar, automobilul dispune de o cutie de viteze automata iar tehnologia „Shift by wire” asigura comutarea rapida a treptelor de viteza.
In materie de tehnologie, de mentionat ar fi si sistemul de suspensii adaptiv Audi Magnetic Ride, existent si pe R8 V8, unde fluidul clasic este inlocuit cu unul special a carui vascozitate poate fi modificata printr-un camp electromagnetic. Acest principiu de functionare asigura o caracteristica optima de amortizare, indiferent de situatia din trafic si adapteaza, aproape instantaneu, comportamentul rutier al masinii. Sistemul dispune de doua setari principale: „Normal” pentru calatoriile pe distante lungi si „Sport“ pentru o calatorie dinamica.
La capitolul motorizare, propulsorul V10 dezvolta 525 CP la 8.000 rpm, iar cuplul maxim atinge 530 Nm la 6.500 rpm. Motorul V10 cantareste 258 kilograme, adica cu 31 de kilograme mai mult decat V8-ul de 4,2 litri. Tehnologia FSI de ultima generatie propulseaza modelul R8 5.2 FSI Quattro de la 0 la 100 km/h in numai 3,9 secunde fata de cele 4.6 secunde ale V8-ului. In numai 12 secunde, automobilul atinge 200 km/h iar viteza maxima este de 316 km, cu 15 km/h mai mult decat V8. Consumul mediu anuntat de constructor este de 13,7 litri/100 km.
Masina are in viraje acceleratii laterale de 1,2 G, iar dinamica este de necontestat, afirma Audi. In privinta acestui aspect contribuie si distributia maselor pe punti, aproape de ratia ideala: 44% pe fata si 56% pe puntea spate.
Audi a stabilit un pret pentru Audi R8 V10 5.2 FSI Quattro care porneste de la 128.335 euro fara TVA.
Pentru impresii de la testul efectuat cu Audi R8 4.2 FSI click aici.