© 2024 Auto.ro
A7 Sportback este un coupe cu patru usi ce stabileste standarde in clasa de lux atunci cand vine vorba de progresivitate. Acesta incorporeaza un nou stil de Gran Turismo, cu linii dinamice, digitalizare sistematica, o experienta sportiva de conducere si un concept spatial versatil.
Designul exterior
Designul exterior al lui A7 Sportback este o expresie a noului limbaj de design pe care Audi l-a introdus cu studiul prolog si a facut debutul sau de productie in noul Audi A8. Cu suprafete mari, muchii ascutite si linii atletice intinse, A7 semnaleaza dinamica si progresivitatea din toate punctele de vedere.
Interior
Interiorul noului Audi A7 Sportback straluceste cu atmosfera lui futurista. Patru valori cheie caracterizeaza conceptul interior: progresivitate, sportivitate, intuitivitate si sofisticare. Toate culorile, materialele de tapiterie si inlay-urile subliniaza noua estetica, de la versiunea de baza la selectia de design, pachetul sport S line si pielea deosebit de sofisticata Valcona. Afisajul superior de 10,1 cm (in combinatie cu navigatia MMI plus) este orientat spre sofer.
Sistemul de control al raspunsului tactil MMI si controlul vocal online
Noul Audi A7 continua in mod sistematic strategia de digitalizare a modelului A8. Arhitectura interioara se imbina perfect cu noul concept de raspuns MMI tactil al lui Audi. Acesta inlocuieste butonul rotativ si butoanele si comenzile conventionale ale modelului anterior cu doua afisaje mari cu atingere de rezolutie inalta.
Comanda vocala optionala din noul A7 Sportback face ca functionarea sa fie si mai convenabila. Cu sistemul de navigatie MMI plus, sistemul de dialog natural de vorbire proceseaza intrebari si comenzi in doua moduri - cu informatii stocate la bord si in acelasi timp cu cunostinte detaliate din cloud.
Complet conectat pentru mai mult confort si siguranta: functii infotainment si conectare
Cu conectivitatea sa globala, Audi A7 este perfect echipat pentru turnee pe distante lungi. Ofera clientilor mai multe optiuni de confort, siguranta si personalizare. Gran Turismo este dotat cu aceeasi gama de infotainment si conectivitate ca Audi A8. Pana la sapte soferi pot stoca setarile preferate in profilurile individuale ale utilizatorilor. Un numar de 400 de parametri pot fi personalizati. Serviciile online de la Audi connect au fost extinse. Adaugarile includ semnalul de circulatie si informatiile referitoare la pericole, serviciile Car-to-X, care utilizeaza inteligenta roiurilor flotei Audi.
Noul A7 Sportback este dotat standard cu radioul MMI; Navigarea MMI si navigatia MMI plus sunt disponibile ca optiuni. Exista o gama de patru sisteme de sunet. Versiunea superioara, Sistemul avansat de sunet Bang & Olufsen, ofera de asemenea un sunet 3D fascinant pe scaunele din spate.
Elemente de conducere autonoma: sistemele Audi AI
Cu ajutorul butonului AI (Inteligenta artificiala), soferul activeaza pilotul de parcare de la distanta Audi AI si pilotul de garaj de la distanta Audi AI, care va fi disponibil la un moment dat in 2018. Ei manevreaza in mod autonom A7 Sportback intr-un spatiu de parcare sau in garaj. Soferul poate iesi din masina inainte de lansarea functiei prin intermediul aplicatiei myAudi de pe telefonul smartphone. Pentru a monitoriza manevra, soferul apasa si tine apasat butonul Audi AI tot timpul. Controlorul central de asistenta al soferului (zFAS) imbina datele dintr-un set sofisticat de senzori pentru a calcula in mod continuu o imagine a imprejurimilor.
Optiunile sunt impartite in trei pachete: pachetul de parcare Audi AI (introducere treptata incepand cu anul 2018), pachetul de asistenta urbana cu noul ajutor de trecere si pachetul de asistenta turistica. Acestea din urma includ elemente de asistenta a eficientei, care faciliteaza un stil de conducere care sa conduca la reducerea consumului, precum si asistenta adaptiva de deplasare (ADA), care suplimenteaza Cruise controlul adaptiv (ACC) cu interventii directionale de ajutor pentru a mentine banda.
Toate sistemele de asistenta ale soferilor au mecanisme imbunatatite de control.
Sasiul noului A7 isi extinde in continuare sinteza sportivitatii si confortului. Sistemul optional de directie dinamica, noul program electronic de sasiu (ECP) - controlerul central pentru sasiu - si suspensia pneumatica actualizata il fac si mai agil, mai agil si confortabil. A7 este, astfel, Gran Turismo perfect: dinamic si agil pe drumurile de tara rasucite, dar confortabil pe intinderi lungi de autostrada.
Clientii pot alege intre patru setari de suspensie: o suspensie conventionala cu arcuri din otel, suspensia sportiva care reduce inaltimea cailor de rulare cu 10 milimetri (0.4 in), amortizarea controlata electronic si suspensia pneumatica adaptiva autonivelanta.
Diferentialul sportiv optional imbunatateste predarea. Distribuie in mod activ cuplul de antrenare intre rotile din spate, completand sistemul de tractiune integrala quattro. La fel ca sistemul de directie dinamica, controlul amortizarii si suspensia pneumatica adaptiva, diferenta sportiva este integrata in functia de control a platformei electronice a sasiului (ECP). Aceste sisteme sunt strans legate in retea pentru o precizie maxima. Conducatorul auto poate utiliza sistemul de selectare a unitatii Audi pentru a activa diferite profiluri de deplasare cu o diferenta mai pronuntata intre confort si sportivitate decat in modelul precedent.
Toate motoarele utilizate in modelul A7 Sportback sunt standard cu un nou sistem hibrid usor (MHEV) pentru un confort sporit si o eficienta sporita. Cu cele doua motoare V6, acesta utilizeaza un sistem electric principal de 48 volti. Un starter alternator (BAS) functioneaza impreuna cu o baterie litiu-ion si atinge o performanta de recuperare de pana la 12 kW la franare. La viteze cuprinse intre 55 si 160 km/h, coupe-ul cu patru usi poate rula in modul freewheeling cu motorul dezactivat si apoi repornit confortabil prin intermediul functiei start-stop BAS. In conducerea in lumea reala, tehnologia MHEV reduce consumul de combustibil cu pana la 0,7 litri la 100 km. Noul Audi A7 Sportback va fi lansat initial cu TFSI 3.0 V6. V6 Turbo produce 340 CP si 500 Nm. Coupe-ul cu patru usi sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 5,3 secunde si are o viteza maxima de 250 km/h. In ciclul nou NEDC, versiunea de baza a modelului Audi A 7 55 TFSI consuma 6,8 litri de combustibil, ceea ce corespunde emisiilor de CO2 de 154 g. Modelul 3.0 TFSI este asociat cu o cutie automata S tronic cu sapte trepte.
Motoarele suplimentare cu sase si patru cilindri, atat pe benzina, cat si pe motorina, vor urma la scurt timp dupa inceperea productiei.
Caroseria prezinta o constructie compozita din otel si aluminiu, cu componente mari, cum ar fi piese aditionale din aluminiu, rezultatul fiind un grad ridicat de manevrabilitate si un confort sporit. A7 marcheaza notele de top cu privire la rigiditatea corpului, aeroacustica si aerodinamica. Gran Turismo ofera pasagerilor un confort acustic imbunatatit si - datorita aerodinamicii sofisticate - un zgomot minim aerodinamic. Parbrizul incalzit si stergatoarele cu duze integrate sunt optiuni suplimentare pentru mai multa confort. In ciuda liniilor dinamice, compartimentul pentru bagaje are o capacitate de baza de 535 litri. Aceasta creste pana la 1.390 litri, cand scaunele din spate sunt pliate. Compartimentul pentru bagaje a fost optimizat astfel incat doua saci de golf se potrivesc orizontal - in plus fata de anvelopa de rezerva optionala. Hatchbackul optional comandat de senzori se deschide si se inchide automat ca raspuns la miscarea piciorului.
Noul Audi A7 Sportback ruleaza pe linia de asamblare de la Neckarsulm si va fi lansat pe piata germana la sfarsitul lunii februarie 2018.
Pretul de baza al modelului 55 TFSI quattro S tronic este de 67.800 de euro.