© 2024 Auto.ro
Cei de la Audi au pregatit pentru anul 2010 o mare surpriza fanilor sai. Compania de la Ingolstadt va dezvalui la Salonul Auto de la Frankfurt din 2009 versiunea cabrio a modelului A1.
Noul model de clasa mica de la Audi, care a fost prefigurat de conceptul Metroproject Quattro prezentat in toamna anului trecut tot la Frankfurt, va rivaliza cu MINI cabrio, model care domina segmentul masinilor premium de clasa mica.
Mecanismul acoperisului de pe Audi A1 cabrio este mai sofisticat decat cel de pe modelul similar MINI. In cazul lui A1, aveam de-a face cu un plafon care se rabateaza electric si se pliaza in portbagaj, in timp ce acoperisul textil al modelului produs de BMW se pliaza dincolo de barele de protectie in caz de rasturnare situate in spatele scaunelor.
Audi a gandit noul model ca pe unul cu doua locuri, lipsit de bancheta din spate, ceea ce ar insemna ca masina sa ofere un spatiu suficient pentru bagajele pasagerilor.
Noul Audi A1 cabrio afiseaza un design superb, care se distinge prin clasica de-acum grila frontala, tipica pentru modelele produse la Ingolstadt, precum si prin linia mediana profilata care porneste de la spate si se termina in dreptul partii din fata si prin pasajele rotilor evazate care au fost imprumutate de la versiunea cabrio a TT-ului.
La partea posterioara, se disting cele doua evacuari cromate care incadreaza o insertie trapezoidala in spoiler, precum si linia care delimiteaza blocurile optice de capacul portbagajului.
Sistemul de tractiune integrala de casa Quattro a fost considerat inutil, in special deoarece modelele cabrio dispun de un sasiu mai rigid pentru a compensa lipsa acoperisului.
Sub capota, Audi A1 cabrio va dispune de gama de motorizari Volkswagen, intre acestea numarandu-se si ambele versiuni ale propulsorului 1.4TSI, de 140 si 170 CP, precum si motoarele supraalimentate de pe Golf GT Sport. Acestea vor fi cuplate la o cutie de viteze cu dublu ambreiaj cu sase rapoarte, care va transmite puterea catre rotile din fata.
Oficialii Audi se asteapta ca variantele TSI sa se vanda cel mai bine datorita retetei de succes a acestora: rafinament, performanta si economie. Gama de motoare va cuprinde versiunea entry-level 1.6/102 CP, dar si propulsorul 1.8 turbo de 150 CP. De asemenea, vor fi incluse si dieselurile de 2,0 litri, de 140 si 170 CP.
De asemenea, va exista si o varianta varf de gama, S1, care va fi lansata de abia in 2011 si va fi propulsata de acelasi motor de 261 CP de pe Audi S3.