© 2024 Auto.ro
Rolls Royce Phantom
Ce poate fi mai luxos si mai opulent decat un Rolls Royce? Ei bine, nu ne-am incumenta deocamdata sa indicam un alt nume deoarece incontestabil, locul lui este greu de detronat.
Nascut din parteneriatul dintre Charles Stewart Rolls si Frederick Henry Royce, brandul si-a inceput activitatea in 1906, in Marea Britanie. Inca de la inceput, pactul stabilit intre cei doi se lega de construirea "celei mai bune masini din lume", asa cum a fost catalogat ulterior Silver Ghost. Cei doi si-au continuat activitatea sub Spirit of Ecstasy- celebra statueta, simbol al marcii britanice, care a aparut pe capota unui model Rolls Royce abia in anul 1911, fiind realizata de Charles Sykes, care a avut-o drept model pe Eleanor Velasco Thornton.
Atentia la detalii si performanta remarcabila au insosit de-alungul istoriei brand-ul, cu reputatia nepatata in segmentul limuzinelor ultra-lux. In ianuarie 2003, efortul si munca a patru ani de continua dezvoltare a dat roade: noul Rolls Royce Phantom. In anul 2006 Phantom EWB ( extended wheelbase) sau cu ampatament marit a fost adaugat gamei existente atunci iar in 2007 Rolls-Royce a adaugat un model mai putin formal dar mai rafinat– Phantom Drophead Coupe. La numai un an distanta, brand-ul a eliberat Rolls Royce Phantom Coupe.
Bentley Brooklands
Bentley Brooklands este modelul care reflecta o eleganta uimitoare si marcheaza reintoarcerea companiei in piata de lux a coupe-urilor, reafirmandu-si reputatia de unul dintre cele mai exclusive coupe-uri. Presedintele Bentley, Dr. Franz-Josef Paefgen descrie motivatia din spatele Coupe-ului: "Bentley este un sportiv mandru, simbol al nemuritorilor" Bentley Boys " de pe celebra pista de curse Brooklands in 1920. Aceasta a constituit sursa de inspiratie pentru Coupe, care inglobeaza stilul, puterea si splendoarea acelei epoci. "
Bentley Brooklands a fost introdus in 1992 si initial, a fost conceput ca o alternativa mai ieftina a lui Bentley Turbo R, preluand in mare parte acelasi stil. Noua ani mai tarziu la Salonul Auto de la Geneva, numele Bentley Brooklands a fost pronuntat cu mandrie de creatorii sai, care au prezentat un nou concept, materializat un an mai tarziu.
Maybach 57 si 62
Pe pozitia a treia a topului nostru vom urca doua versiuni. Au fost nedespartite inca de la nastere asa ca ne-a fost greu sa ne decidem in privinta aspectului:” cine sta si cine pleaca”.
Maybach se zvoneste a fi cuvantul german pentru "bogatie" si judecand dupa calitatea vehiculelor sale, este sigur ca aceasta conceptie nu este departe de adevar. Maybach-Motorenbau GmbH, numele complet al grupului, este o companie care se descrie prin creearea celor mai exclusiviste automobile.
Ce face ca aceste masini sa fie diferite de la orice alt produs de pe piata (in afara de aglomerata serie de functii de pe fiecare masina) este faptul ca aproape fiecare aspect al masinii este personalizabil. Cu aproape doua milioane de combinatii de echipamente optionale, puteti fi siguri ca daca achizitionati un Maybach, nu va fi altul ca el pe strada.
Incepand cu anul 2000, brand-ul Maybach a fost relansat cu un model de lux ce a fost prezentat in doua versiuni: Maybach 57 si Maybach 62 ( numerele reprezinta lungimea masinii in decimetri) . Mai tarziu au fost lansate si versiunele S ale fratiorilor, care au primit un look mai sportiv. Pentru anul 2010 se anunta un facelift al modelelor, care vor primi ceva modificari, ce vor rezista, potrivit producatorului pana in 2013.
Bugatti Veyron
Desi l-am mai urcat intr-un top, ne este aproape imposibil sa nu-l aducem in discutie, cel putin pe pozitia a patra in topul celor impunatoare.
Bugatti a fost intotdeauna rezumat la cateva cuvinte precum stil, design extraordinar, si o mare pasiune pentru automobile. Puternica mostenire a legendei masinilor sport, precum si ingineria de inalta precizie in dezvoltare au definit caracterul lui Bugatti. Toate valorile brand-ului au fost integrate insa in Veyron, o opera de arta in materie de inginerie, prima data introdus in anul 2005, care, la fel ca si predecesorii sai, a devenit potrivirea perfecta a curselor de masini contemporane.
Design-ul lui Veyron isi onoreaza mostenirea fara a deriva vreo secunda in stilul retro. Fiecare detaliu al clasicei scheme in doua culori, motto-ul anilor 1920 si 1930, a fost atent gandit, din care a rezultat tipicul Bugatti cu profil clasic si contrastantele elipse – element stilistic utilizat de catre Ettore Bugatti insusi.
Veritas RSIII
Veritas a fost o mica firma germana formata de trei angajati BMW, care au dorit un brand pentru a-si indeplini visul de a construi masini de curse. Sub eticheta Veritas, au reusit sa construiasca 75 autoturisme inainte ca, compania sa se duca in jos in 1952. Cea mai celebra masina a lui Veritas este BMW Rennsport Spyder, echipat cu o unitate "Hemi" in sase-cilindri.
In 2001 a fost prezentat conceptul Veritas RS3, ce ascundea sub capota un motor BMW de 6.0 litri V12, cu circa 670 CP. Evidentiind trasaturi ale design-ului original al automobilelor in plina glorie acum 50 de ani, conceptul RS3 a fost intruchiparea perfecta a evolutiei brand-ului.
Opt ani mai tarziu, o interpretare mai moderna a conceptului a fost scoasa la lumina pentru a fi testata pe faimosul circuit de la Nurburgring. Masina si-a pastrat acelasi nume si ulterior a fost condusa spre productie. Constructorii intentioneaza sa produca 50 de unitati pe an, primele masini fiind livrate in cursul acestui an. Conceptul original V12 a fost schimbat cu o unitate de 5.0litri V10, care va produce aproximativ 600 de cai putere. Constructorii planuiesc si o versiune hardtop, mai adaptata circulatiei pe sosea. Modelul intrat in productie va costa cel mai probabil, 250.000 de lire sterline si va fi prezentat oficial la Salonul Prive Motorshow din Londra.