© 2024 Auto.ro
Bentley Motors si-a consolidat ferm pozitia de lider in productia de autovehicule de lux la nivel mondial, dupa ce a anuntat o crestere de 19% a livrarilor globale in 2013. Pe parcursul anului au fost livrate 10.120 de masini, valoare record in istoria de 95 de ani a brand-ului Bentley, fata de 8.510 vandute in 2012.
Regiunea continentelor americane a continuat sa inregistreze performante impresionante, ocupand pozitia numarul unu pe piata, in timp ce Asia Pacific, Orientul Mijlociu si Europa, in special Germania si Marea Britanie, au inregistrat castiguri notabile, comparativ cu anul precedent. De asemenea, reteaua de vanzari s-a extins la nivel global cu 11%, curpinzand acum 193 de showroom-uri.
"2013 marcheaza pentru noi cel de-al patrulea an consecutiv de crestere de peste 10%, consolidandu-ne pozitia de cea mai cautata dupa marca de masini de lux din lume,” a declarat Dr. Wolfgang Schreiber, Chairman and Chief Executive in cadrul Bentley. „Vom continua sa castigam noi clienti si suntem increzatori ca 2014 va fi un alt an de succes pentru Bentley. Oameni din toata lumea apreciaza combinatia unica de lux si performanta a masinilor noastre," a adaugat Dr. Wolfgang Schreiber.
Noile modele au fost esentiale pentru obtinerea acestui succes. In 2013, Bentley a lansat noul Flying Spur, cel mai rapid si mai puternic model Bentley cu patru usi din istorie. In ultimele patru luni ale anului 2013, de indata ce noul model a devenit disponibil, Bentley a livrat 2.005 de masini Flying Spur – modelul bucurandu-se de o primire foarte buna, avand in vedere ca predecesorul sau, Continental Flying Spur, a inregistrat vanzari medii anuale de 2.700 de autoturisme in timpul mandatului de sapte ani.
De asemenea, au inceput livrarile pentru modelul de performanta de la Bentley, Continental GT Speed decapotabil. Familia Continental cuprinde, in prezent, patru modele distincte, noul GT V8 S fiind lansat recent. Acest lucru le ofera, pentru prima data, clientilor V8 posibilitatea de a alege.
Conform celor mai recente date, performantele anuale ale Bentley, in ceea ce priveste cota de piata pe segmentul de lux, au crescut cu trei puncte procentuale, pana la 25%, asigurand brand-ului o pozitie de lider de piata intr-un segment care a scazut cu 6%.
Numarul unu pe piata Bentley, pe tot parcursul anului 2013, a fost regiunea continentelor americane, care a incheiat anul cu o crestere a livrarilor de 28% (3.140 masini) fata de 2012 (2.457 de masini), si cu o pondere de 31% din totalul livrarilor globale. China a ramas cea de-a doua cea mai mare piata, cu 2.191 de masini livrate in total, pe tot parcursul anului, fata de 2.253 de autoturisme vandute in anul precedent.
In Europa, livrarile au crescut cu 11%, cu 1.480 de autoturisme vandute clientilor. Piata de origine a brand-ului Bentley, Marea Britanie, a inregistrat, de asemenea, progrese importante, livrand 1.381 de masini, reprezentand o crestere de 25% fata de anul 2012 (1.104 masini). Astfel, 86% din numarul total de masini Bentley vandute au fost expediate in strainatate.
Bentley si-a extins prezenta in Orientul Mijlociu si in regiunea Asiei Pacific, inregistrand livrari record pe ambele piete.
Astfel, Bentley si-a consolidat pozitia in Orientul Mijlociu cu ajutorul modelului Mulsanne, care a impulsionat vanzarile cu 38%, inregistrand livrari in crestere cu 45% (1.185 de masini), fata de 815 de masini in 2012.
In Asia Pacific, livrarile au crescut cu 26% (452 de masini) fata de anul precedent (358 de masini), cu ajutorul succesului inregistrat de modelul de serie cu doua usi Continental GT. De asemenea, Japonia a marcat o crestere de 53%, vanzand 291 de masini, fata de un total de 190 de masini livrate in 2012.
Succesul Bentley a fost sustinut de cresteri ale vanzarilor pentru toate modelele de serie.