© 2024 Auto.ro
Divizia sportiva M din cadrul BMW a dezvaluit cu prilejul aniversarii a 25 de ani de existenta o versiune decapotabila a modelului M5. Pregatita pentru productia de serie, M5 Cabrio ar fi trebuit prezentat la Salonul Auto de la Geneva din 1989, insa oficialii bavarezi au renuntat la proiect cu o saptamana inainte de eveniment.
Mari-marii BMW ai acelor vremuri s-au temut ca prin lansarea lui M5 Cabrio E34 s-ar fi declansat un val imens de cereri pentru o versiune decapotabila a Seriei 5. Ori un astfel de model ar fi putut afecta serios vanzarile Seriei 3 Cabrio construita pe sasiul E30. Prin urmare, nemtii au ales sa ascunda modelul si sa-l tina departe de privirile publicului timp de 20 de ani, mai exact pana zilele trecute, cand l-au dezvaluit in cadrul unui eveniment de presa organizat la circuitul de la Nurburgring cu ocazia aniversarii a 25 de ani de la infiintarea Diviziei BMW M.
Se poate observa in imaginile de fata ca versiunea M5 Cabrio E34 dispunea de acoperis din material textil, avea doua usi mai lungi decat cele ale Seriei 5 si o configuratie a interiorului cu patru locuri. Scaunele din fata erau rabatabile si dispuneau de un sistem de prindere a centurii de siguranta atasat de tetiere, precum si de reglaje electrice. Sub capota era montat un propulsor "6 in linie" de 3,6 litri, care producea 315 CP.
O dovada a faptului ca M5 Cabrio era foarte aproape de productia de serie este faptul ca BMW fixase si pretul de vanzare: 110.000 de marci germane, ceea ce echivaleaza acum cu vreo 55.000 de euro.
Alaturi de M5 Cabrio a mai fost scos de la naftalina si un BMW M5 Touring E39, model care nici el nu a mai intrat in productia de serie.