© 2024 Auto.ro
De-a lungul vietii actualului BMW M5 am fost martori la lansarea multor programe de tuning extreme, asa ca inca unul dedicat sedanului bavarez n-ar trebui sa ne mai impresioneze.
Urmeaza, inevitabil, exceptia care confirma regula, respectiv o creatie de-a dreptul scandaloasa semnata de Lumma Design si G-Power.
Fiecare atelier s-a ocupat de ce stie el mai bine, astfel incat lui Lumma i-a revenit misiunea sa puna la punct uimitorul (pana la ridicol, daca ii intrebi pe “puristi”) body-kit aerodinamic, la care fibra de carbon a “participat” in cantitati considerabile.
De oriunde ai veni, iti va fi imposibil sa ignori acele bosaje enorme sau designul rotilor cu jante de 21 de inch, in spatele carora se ascund patru discuri de frana cu diametrul de 405 mm; totusi, va trebui sa-ti pastrezi calmul pentru cuprinsul povestii lui CLR 730 RS.
Care are drept protagonist cunoscutul motor V10 de cinci litri, dotat cu un sistem de supraalimentare cu doua turbocompresoare. Acesta trimite catre rotile posterioare nu mai putin de 730 cai si 700 Nm, adica cu vreo 50% mai multa putere decat propulsorul de serie; natural, performantele sunt mult mai bune: 100 km/h sunt atinsi dupa 4,2 secunde, iar, dupa alte 5,8 secunde, BMW-ul lui Lumma spulbera pragul celor 200 km/h.
La 29,5 secunde de la plecarea de pe loc sedanul ajunge la 300 km/h, moment din care incepe urcusul catre atingerea vitezei maxime de... 367 km/h.
Din acest punct de vedere, M5-ul tunerului din Winterlingen ii este inferior lui McLaren F1 cu doar 4 km/h, in timp ce pretul – desi Lumma nu au comunicat inca unul oficial – ar trebui sa fie cu mult mai jos.
Bineinteles, asta nu inseamna ca ne asteptam la un chilipir. Iar acea placuta de pe consola centrala spune multe in acest sens...