© 2024 Auto.ro
Viitorul BMW M5 va fi primul din speta lui care va avea sub capota un motor supraalimentat, aceasta fiind doar una dintre informatiile dezvaluite de catre seful de dezvoltare al diviziei M, Albert Bierman, in cadrul unui interviu acordat celor de la Autocar.
Deocamdata nu se stie cu exactitate cati cai putere va produce noul agregat, insa este de asteptat ca acesta sa dezvolte cu 30% mai mult cuplu.
Marele V10 de cinci litri intrat in echiparea actualului M5 trimite catre rotile posterioare 520 Nm; asadar, printr-un calcul simplu, rezulta faptul ca motorul viitorului M5 va pune la dispozitie in jur de 670-680 Nm.
Cifra este foarte apropiata de cea mentionata in fisele tehnice ale perechii X5 M/X6 M, nefiind exclus ca propulsorul V8 biturbo de 4,4 litri sa se regaseasca, in exact aceeasi configuratie, si sub capota celui mai rapid Serie 5.
“Am fost obligati sa ne reorientam catre un motor care sa ofere un cuplu mai mare la turatii joase comparativ cu unul aspirat, astfel incat sa se potriveasca cu rapoartele de demultiplicare mai lungi”, a explicat Biermann. Apropo de rapoarte: noul M5 va avea, ca si modelul actual, o cutie cu sapte trepte, cu diferenta ca aceasta va merge pe mana unui sistem cu dublu ambreiaj.
Masina isi va consuma debutul, cel mai probabil, la editia din 2011 a Salonului Auto de la Frankfurt, urmand a intra in concurenta directa cu Mercedes E 63 AMG, Porsche Panamera, Jaguar XFR si viitorul Audi RS6.