© 2024 Auto.ro
Lansarea noului X5 M a fost o adevarata mana cereasca pentru “BMW-istii” dornici sa dea o lectie posesorilor de Cayenne Turbo, insa pentru baietii de la G-Power a reprezentat doar un motiv pentru a se inchide din nou in ateliere.
In martie, ei il lansasera pe Typhoon, un X5 de 525 CP oferit ca alternativa la (pe atunci) top-modelul xDrive48i; acum insa, X5 M are 555 CP si G-Power a fost nevoit sa-si reinterneze monstrul pentru o cura cu steroizi.
“Tratamentul” a dat rezultatele scontate, Typhoon propunand acum 625 CP, 700 Nm si... o noua denumire: Typhoon RS. Responsabil de aceste cifre este un compresor SK III RS, in inima caruia se afla un sistem de supraalimentare similar cu cel folosit de bolizii lui Alpina (B5S, B6S si B7).
Gratie lui, agregatul V8 complet modificat ajuta mastodontul de aproape 2,5 tone greutate sa ajunga la 100 km/h in numai 4,5 secunde si la 200 km/h in 16 secunde; ceva mai tarziu, Typhoon RS opreste acul vitezometrului in dreptul valorii de 285 km/h.
Din nefericire (pentru unii), tunerul german este recunoscut si pentru modul destul de ostentativ prin care-si “trambiteaza” noile creatii, asa ca puteti fi siguri de faptul ca si nici acest Typhoon nu va putea strabate orasele neobservat. Mai ales in Romania, cu geamul lasat si acorduri orientale insotind maraitul sistemului de evacuare...