© 2024 Auto.ro
Hamann este un tuner foarte activ in ultima vreme, nelasand nici un BMW nou sa-i scape din maini (drept dovada, a finalizat un kit destinat lui Serie 5 GT cu 11 zile inainte ca masina sa-si consume debutul oficial).
De fapt, este atat de dedicat muncii sale, incat a luat la “puricat” chiar si modelele pe care deja le modificase. Asa se face ca, la Frankfurt, fanii acestei industrii vor da cu ochii de un X6 Tycoon actualizat, botezat “EVO”.
Fata de predecesorul sau, prezentat in iarna acestui an, Tycoon EVO este cu 60 mm mai lat datorita unui kit “widebody” ce include aripi frontale noi si o pereche de praguri evazate; mai mult – pentru un efect total, nemtii au implementat lumini de zi cu tehnologie LED, o evacuare centrala dubla cu tevi de grosimea bratului si un set de roti colosale, cu jante de 23 de inch si anvelope 315/25 R 23.
Asadar, va fi cat se poate de evident pentru orice vizitator prezent la Frankfurt ca acesta nu este un X6 ca oricare altul; totusi, unii s-ar putea sa solicite dovezi suplimentare... intre doua semafoare. Nici o problema – Hamann are solutii si in ceea ce priveste motorul. Oricare ar fi el.
Spre exemplu, agregatul aflat la baza ofertei pe benzina dezvolta sub capota lui X6 xDrive35i 306 CP si 400 Nm; dupa o “intrevedere” cu mecanicii lui Hamann, el pravaleste asupra celor patru roti 360 CP si 540 Nm. Rezultatul? Mastodontul ajunge la o viteza maxima de 275 km/h.
Lucrurile devin si mai interesante pentru cei care au investit intr-un X6 xDrive50i: motorul V8, care, in mod normal, dezvolta 408 CP si 600 Nm, ajunge la 500 CP si 700 Nm; in acest caz, masina inregistreaza o viteza maxima de aproape 300 km/h.
Tunerul din Laupheim are insa solutii si pentru motoarele ceva mai “pacifiste”, respectiv cele doua agregate care formeaza spectrul ofertei diesel. De la 235 Cp si 520 Nm, xDrive30d ajunge la 265 CP si 600 Nm; totusi, mai fericiti vor fi posesorii lui X6 xDrive35d avand in vedere ca Hamann il upgradeaza de la 286 CP si 580 Nm la 320 CP si 660 Nm. Zer schoen!