© 2024 Auto.ro
Bavarezii au anuntat deja ca noul Z4 nu va avea o versiune “M”, fapt care a dus la aparitia multor grimase specifice dezamagirii; din fericire insa, exista tuneri ce nu vor, pur si simplu, sa accepte situatia in care acest roadster ofera maximum 306 CP (ma rog, 333 cu kit-ul BMW Motorsport).
Printre ei se afla si Manhart Racing, care s-a hotarat sa inghesuie sub capota vechiului Z4 un motor de... M5.
Guenther Manhart, fondatorul companiei, are o experienta de 25 de ani in modificarea motoarelor BMW, astfel incat puteti fi siguri de faptul ca masina din imaginile alaturate nu este rezultatul muncii (si entuziasmului) unor ageamii.
Oricum, nu le-a fost usor nemtilor sa potriveasca uriasul V10 de cinci litri in compartimentul scurt si ingust al lui Z4, desi fanii acestei industrii au vazut si alte operatiuni de acest gen... chiar mai extreme (aduceti-va aminte de Brabus si al sau SLK din prima generatie, echipat cu motor V8 de 6,1 litri).
Sa nu ne indepartam insa de la subiect si, inainte sa va intrebati ce poate face un Z4 cu 507 CP pe capota, este necesara o mica rectificare privind acea cifra: sunt 550 CP fiindca, inainte sa fie integrat in constructia masinii, agregatul a suportat o resetare a sistemului de mangement electronic.
Iar acum ce va interesa cu adevarat: proba 0-100 km/h este consumata in 3,9 secunde, iar viteza maxima este... cu siguranta peste 250 km/h deoarece nu mai exista limitator. Partea cea mai buna? Motorul este cuplat la o cutie manuala cu sase trepte...