© 2024 Auto.ro
Lovit de criza financiara globala, grupul BMW, format din brandurile BMW, MINI si Rolls Royce, a raportat pierderi inainte de taxe si impozite, de 55 milioane euro in primul trimestru.
Aceasta situatie vine in contrast cu profitul operational de 827 milioane euro inregistrat in aceeasi perioada a anului precedent. Privitor la acesta situatia, constructorul bavarez admite ca nu poate face estimari privind rezultatele financiare viitoare, economia mondiala fiind foarte volatila. Oricum ar fi, Norbert Reithofer, CEO BMW, a declarat ca nu se asteapta ca piata auto sa-si revina mai devreme de 2010.
Trecem la vanzari, unde numarul total de automobile BMW, MINI si Rolls Royce s-a diminuat cu 21,2%, la 277.264 de unitati (primul trimestru al anului precedent se prezenta cu 351.787 de unitati comercializate).
Surprinzator, MINI a fost cel mai lovit, fashion brandul afisand un declin de 24,9%, cu 43.592 de unitati vandute, comparativ cu cele 58.054 de unitati la numar, inregistrate in primul trimestru din anul trecut. Vanzarile BMW au scazut cu 20,5%, cu 233.498 de unitati, fata de 293.550 unitati vandute anul trecut, in perioada similara. Tot in acelasi rastimp, luxosul Rolls Royce se mentine cat de cat, declinul fiind de numai 4,9%, diferenta dintre autoturismele Rolls vandute anul trecut si cele din acest an fiind de numai 9 unitati.