© 2024 Auto.ro
Serie 5 Gran Turismo, care va ajunge in show-room-uri in iarna, ramane fidel la capitolul aspect conceptului ce a debutat in martie la Geneva. Cu toate ca se cheama Serie 5 GT, modelul se indeparteaza de ceea ce v-ati imagina cand ii auziti numele, si anume o sportiva luxoasa.
Noul model propus de BMW este un colaj intre un sedan, un estate, un coupe, un SUV si un MPV. Pe scurt, Serie 5 GT poate fi definit ca o varianta sedan al lui X6. BMW a construit modelul cu apelativul SAV (sport activity vehicle) in minte, astfel, masina are o silueta sportiva, insa o pozitie de condus mai ridicata, similara celei dintr-un SUV, spatiul de transport al unui MPV, eleganta unui Serie 7 si spatele unui hatch. Un model ce inventeaza necesitati, si care probabil va polariza sentimente.
Diferit fata de concept, modelul de serie vine cu o configuratie de 5 scaune. Bancheta din spate poate fi inlocuita cu 2 scaune individuale sportive. Usile masinii nu au rama – premiera pentru BMW, iar usa de haion este alcatuita din doua elemente ce se deschid individual. Modelul este construit pe platforma viitoarei generatii de Serie 5, avand 4,998mm lungime, 1,901mm latime si 1,559mm inaltime, si un ampatament de 3,070mm. Astfel, masina este mai mare decat actuala generatie de Serie 5.
Cat priveste motorizarile, BMW a anuntat pana acum doar 3 propulsoare pentru Serie 5 GT, doua pe benzina si un turbodiesel. Primul motor pe benzina este un 6 in linie turbo de 3 litri ce dezvolta 306 CP pe 535i GT, facand posibil un sprint pana la 100 km/h de 6,5 secunde. Al doilea propulsor pe benzina este un V8 biturbo de 4,4 litri ce dezvolta 408 CP pentru 550i GT. Acest model atinge 100 km/h in 5,5 secunde. Cat priveste propulsorul diesel, BMW a dotat 530d GT cu un turbo diesel de 3 litri ce dezvolta 235 CP, model ce face sprintul pana la 100 km/h in 6,9 secunde.
Lansarea oficiala a modelului va fi la Salonul Auto de la Frankfurt, la mijlocul lui septembrie, iar vanzarile incep in iarna.