© 2024 Auto.ro
Actualul mezin al gamei BMW va fi inlocuit de un nou model incepand cu 2011, moment care, spera bavarezii, va marca inceputul unui val de schimbari in ierarhia nomenclatorului de produse.
Mai precis, daca totul va decurge conform planului, noul Serie 1 i-ar putea “sufla” lui Serie 3 pozitia de lider in topul celor mai bine vandute modele BMW. Pana atunci insa, iata ultimele noutati cu si despre el.
Noul BMW Serie 1 va propune mai multe versiuni de caroserie decat actuala generatie, clasicele hatchback cu trei sau cinci usi, coupe si cabrio urmand a fi completate de un sedan (destinat pietei americane), un soi de GT si, probabil, un roadster. Ultimul l-ar putea inlocui pe Z4 la baza gamei de cabriolete, avand in vedere ca Z4 a crescut simtitor in ceea ce priveste dimensiunile si pretul.
La nivel tehnic, programul EfficientDynamics va acapara o buna parte din filozofia constructiva a celui mai mic BMW, compania din Munchen urmand a-l promova ca pe un produs benefic atat clientilor sai, cat si mediului inconjurator.
Natural, motoarele vor urma obisnuitul trend al diminuarii dimensiunilor, dublat de cel al imbunatatirii performantelor si eficientei. Spre exemplu, rolul de entry-level in gama consumatoarelor de benzina va fi jucat de un propulsor cu o cilindree de doar 1,6 litri; totusi, gratie supraalimentarii, el va dezvolta minimum 110 CP, iar in varianta cea mai “virulenta” in jur de 160 CP.
Concomitent, combustibil ar putea cobori pana la valoarea de 3,4 litri/100 km(!), iar emisiile de dioxid de carbon nu vor depasi 100 g/km.
Evident, BMW nu va uita sa-si intareasca reputatia de expert pe “probleme” de dinamica, oferind amatorilor de senzatii tari posibilitatea de a opta pentru un motor turbo de doi litri cilindree – ce va dezvolta intre 150 si 200 CP – sau pentru un varf de gama cu minimum 300 CP. Nu, nici acesta nu se va numi M1...