© 2024 Auto.ro
In timp ce producatori ca Nissan si Chevy si-au promovat deja pe piata masinile hibride si electrice, producatorul auto de lux BMW a ramas destul de tacut cu privire la acest subiect, cu exceptia unui set de SUV-uri hibride. Saptamana trecuta insa compania a anuntat ca va incepe productia unui model nou, bazat pe conceptul plug-in hibrid Vision EfficientDynamics, prezentat la Detroit in 2009.
Vision Efficient Dynamics accelereaza pana la 100 km/h in 4,8 secunde in timp ce emite 99g CO2/km si va intra la vanzare in 2013, dupa cum a declarat producatorul. Masina va avea un pret sub modelele companiei Rolls-Royce, a mentionat seful de dezvoltare BMW, Klaus Draeger.
Noul model BMW este destul de diferit de cultura actuala a vehiculelor electrice. Norbert Reithofer, director executiv BMW, a declarat, "Mesajul este: Mobilitatea durabila poate fi cel putin la fel de interesanta ca mobilitatea conventionala - daca aduceti cei mai buni ingineri si cei mai buni designeri impreuna pentru a dezvolta cel mai bun rezultat". Noua masina sport, cu usi de tip butterfly, este propulsata de un motor diesel cu trei cilindri si doua motoare electrice, a caror putere totala este de 326 CP, similar cu M6. Totusi, masina va emite cu 70% mai putin CO2 decat M6.
Reithofer a explicat ca scopul dezvoltarii unui supercar hibrid si a unui Megacity electric este acela de a respecta regulamentul de protectia mediului si de a creste vanzarile la 2 milioane de vehicule pana in 2020, de la 1,4 milioane in acest an.
Asadar, producatorul auto ţinteste cresteri "semnificative" ale vanzarilor cu Vision Efficient Dynamics si il va face disponibil pe toate pietele importante, “mai ales ca BMW isi propune sa fure clienti de la modele concurente", a spus seful de dezvoltare al BMW, Klaus Draeger. "Ne dorim sa obtinem o prezenta importanta pe piata cu aceasta masina si deci nu pot limita productia la o masina pe zi."
Ca si concept, coupe-ul sportiv accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,8 sec si atinge o viteza maxima de 250 km/h. Autonomia motoarelor electrice este de 50 km, la care se adauga autonomia propulsorului diesel de peste 600 km. Bateriile cantaresc 85 kg si se pot incarca si de la priza in aproximativ doua ore si jumatate. Masina poate functiona fie numai cu motorul diesel, fie numai cu cele electrice, fie cu toate 3 in acelasi timp.