© 2024 Auto.ro
In Europa preturile masinilor noi au scazut mult deoarece constructorii auto se vad obligati sa ofere discounturi mari in incercarea de a impulsiona vanzarile.
Urmarea acestui razboi al preturilor este scaderea profitului. In primele opt luni ale anului, pretul net ale unei masini (inclusiv cu reduceri si stimulente) a scazut cu 3%, comparativ cu o scadere medie anuala de aproximativ 1% in ultimii ani, dupa cum explica Jean-Marc Gales, director de branduri la PSA / Peugeot-Citroen SA.
Potrivit unui analist auto londonez actualizarea preturilor nete, excluzand discounturile, este de asteptat sa scada intre 0,5 si 1,0% pentru tot anul, cel mai mult in a doua jumatate. Sunt producatori care se plang insa de necesitatea discounturilor, un lucru pe care multi dintre ei mai degraba nu l-ar face.
La data de 26 octombrie, Lewis Booth, director financiar al Ford Motor Co., a declarat ca in Europa unii dintre rivalii sai "fac lucruri la sfarsitul fiecarei luni care nu au nici o legatura cu mediul afacerilor." El a citat practica inundarii loturilor de la dealeri cu masini noi nedorite care sunt vandute mai tarziu la preturi de masini second-hand.