© 2024 Auto.ro
PEUGEOT 2008 DKR isi va face prima aparitie dupa competitia de la Dakar din Ianuarie, la sfarsitul lunii august. Doua masini au fost propuse pentru Raliul ”Drumul Matasii” din China (29 August -11 Septembrie) ce strabate cateva din cele mai dificile trasee din tara.
Este un traseu care-ti taie pur si simplu rasuflarea si care pregateste Echipa Peugeot Total pentru ceea ce constituie astazi cea mai mare piata unica a Marcii. Participarea la eveniment – denumit initial Marele Raliu al Chinei – reprezinta unul din momentele cheie in cadrul pregatirilor intense desfasurate de echipa pentru Dakar-ul din 2016. Masinile vor fi pilotate de doua echipe de francezi, respectiv Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret si Cyril Despres/David Castera, extrem de nerabdatori sa infrunte provocarile pe care itinerariul istoric, deosebit de selectiv, le lanseaza.
Numele de cod pentru cele doua masini PEUGEOT 2008 DKR care vor concura in China este ‘2008 DKR 2015+’. Masinile beneficiaza de o serie de modificari ca urmare a experientei acumulate la Raliul Dakar din ianuarie unde Peugeot a participat pentru prima data la un raliu de tip cross country in ultimii 25 de ani. Printre modificarile notabile le putem enumera pe cele realizate la nivelul suspensiei si motorului, precum si introducerea noilor pneuri Michelin ce combina performanta inalta cu greutatea redusa fara niciun compromis in materie de performante.
Aceasta configuratie este o versiune provizorie care anticipeaza versiunea care va participa la Dakar-ul din 2016. Modelul integreaza o serie de piese care au fost imbunatatite pe parcursul testelor din Maroc de la inceputul anului. Totusi, Echipa Peugeot Total este constienta de faptul ca nu exista varianta de proba pentru a concura in forta iar participarea celor doua masini la Raliul ”Drumul Matasii” din China reprezinta un pas important in strategia de dezvoltare a PEUGEOT 2008 DKR. Intre timp, in celalalt colt al lumii Carlos Sainz este extrem de preocupat cu 2016 - special 2008 DKR!
“Raliul Drumul Matasii din China reprezinta o versiune minimalista a Dakar,” afirma castigatorul Dakar de 11 ori, alaturi de novicele Stéphane Peterhansel. “Reprezinta o oportunitate majora pentru noi, deoarece va fi unul dintre cele cele mai lungi teste si vom avea posibilitatea de a experimenta programul si conditiile pe care le vom infrunta in America de Sud. Unele rute sunt extrem de similare”.
Cyril Despres, care a dat o turnura fresh carierei sale anul trecut la varsta de 40 de ani, considera ca experienta castigata in China il va ajuta sa se familiarizeze si mai mult cu
domeniul competitiilor pe patru roti dupa o cariera stralucitoare - si cinci victorii Dakar - in domeniul competitiilor moto. De altfel, acesta considera si ca este o ocazie buna pentru a se obisnui cu noul copilot David Castera, care la randul sau trebuie sa se obisnuiasca cu noua pozitie…
“Inca mai am de invatat foarte multe despre modul in care se conduce o masina la Dakar, iar David are si mai multe de invatat” afirma Cyril Despres. “Acestea fiind spuse, consider ca este foarte benefic sa ne ajutam reciproc in timpul experientei pe care o vom avea impreuna. Trebuie sa ne dezvoltam ca o echipa si am mare incredere in abilitatile sale”
De altfel, David Castera nu este un novice in domeniul raliurilor de tip cross country, dat fiind faptul ca a concurat de cateva ori la Dakar, pe motocicleta, cu un loc trei in 1998. “Nu mi-am imaginat niciodata ca voi ajunge copilotul lui Cyril” spune el. “Am crezut ca glumeste cand mi-a sugerat acest lucru. Acesta este un alt mod de a fi competitiv, lucru pe care mi l-am dorit dintotdeauna. Este o noua provocare si sunt extrem de nerabdator…”
Raliul ”Drumul Matasii” din China incepe in Xi’an, la aproximativ 1.000 kilometri sud-vest de Beijing. Este vorba de fosta capitala a Chinei (fiind cunoscuta sub numele de Chang’an) si este cunoscuta ca faimosul loc unde cei 6.000 de soldati din teracota au fost ingropati. Traseul, care a fost stabilit de fostul organizator si invingator Dakar, Hubert Auriol, va purta echipele la Marele Zid Chinezesc, prin zone extinse de desert si castele de nisip. Va merge, de asemenea, si pe urmele lui Marco Polo pe mai multe trasee montane si prin paduri dense. Distanta totala de 6.500 km este impartita in 13 rute de-a lungul a cinci provincii diferite: Shaanxi, Ningxia, Inner Mongolia, Gansu si Xinjiang.
Pentru Echipele Peugeot Total si Red Bull, acesta este un eveniment cheie, tinand cont de declaratia directorului Peugeot Sport, Bruno Famin: “Principalul obiectiv al participarii la Raliul din China este acela de continua dezvoltarea masinii si de a testa noi piese intr-un mediu competitiv. In acelasi timp, China este o piata deosebit de importanta pentru Marca, prin urmare nu vom irosi sansa de a straluci in acest cadru magnific…”
Informatii eveniment:
30 August: SS1 (Xi’An - Zhongwei., 102km). Altitudine maxima: 1,934m. drum cu noroi si portiuni pietruite.
31 August: SS2 (Zhongwei - Alxa Zuoqi,, 63km). Altitudine maxima: 1,500m. 10% nisip.
1 Septembrie: SS3 (Alxa Zuoqi - Alxa Zuoqi, 153km). Altitudine maxima: 1,400m. 10% nisip.
2 Septembrie: SS4 (Alxa Zuoqi - Eji Naqi, 204km). Altitudine maxima: 1,680m. drum de tara (70%) / nisip (30%).
3 Septembrie: SS5 (Eji Naqi - Alxa Youqi, 272km). Altitudine maxima: 1,600m. drum de tara/ teren fin/ drum de tara / nisip.
4 Septembrie: SS6 (Alxa Youqi - Alxa Youqi, 202km). Altitudine maxima: 1,800m. Teren nisipos / drum de tara / nisip si dune.
5 Septembrie: SS7 (Alxa Youqi – Alxa Youqi, 237km). Altitudine maxima: 1,750m. Drum serpuit nisipos / drum de tara.
6 Septembrie: SS8 (Alxa Youqi-Zhangye, 167km). Altitudine maxima: 1,600m. 100% Nisip si dune.
7 Septembrie: SS9 (Dimineata: pauza / Zhangye- Zhangye Desert Park, 2km). Altitudine maxima : 1,600m. Drum de tara / drum fin/ drum de tara / nisip.
8 Septembrie: SS10 (Zhangye-Jiuquan, 176km). Altitudine maxima: 1,900m. Drum de tara/ nisip.
9 Septembrie: SS11 (Jiuquan-Dunhuang, 244km). Altitudine maxima: 1,700m. Drum de tara abrupt / cu pietre / drum serpuit nisipos.
10 Septembrie : SS12 (Dunhuang-Dunhuang, 222km). Altitudine maxima: 2,500m. 50% nisip / 50% drum de tara.
11 Septembrie: SS13 (Dunhuang-Dunhuang, 162km). Altitudine maxima: 2,500m. cu pietre/ serpuit / nisip / furtuna.
Distanta totala de concurs: 2,206 kilometri.
Distanta totala parcursa: 5,614 kilometri (incluzand sectiunile de drum).