© 2024 Auto.ro
Desi bavarezii de la BMW au vrut sa pastreze misterul in privinta performantelor tehnice ale motorului ce va achipa noua generatie M5, britanicii de la Autocar fac putina lumina. Se pare ca sportivul va fi animat de noul V8 twin-turbo de 4,4 litri, capabil sa dezvolte 560 CP si un cuplu maxim de 690 Nm.
Aceste supozitii sunt argumentate in baza a mai multor similitudini cu X5 M si X6 M: cele doua super-SUV-uri se bucura de pulsatiile aceluias motor de 555 CP si 690 Nm. In cazul M5, unitatea a fost optimizata pentru a garanta rezultate si mai bune. Astfel, conform Autocar, noua generatie M5 va realiza sprintul 0-100 km/h in numai 4,5 secunde, asemenea rivalului E 63 AMG.
Potrivit constructorului auto, consumul de combustibil a fost redus cu 25% comparativ cu modelul actual, datorita introducerii sistemului de franare regenerativa, precum si a sistemului Start &Stop.
Acest propulsor ar putea echipa si noile M6 Coupe si Convertible, care ar trebui sa debuteze in primavara anului 2012, precum si versiunea M a modelului Gran Coupe, care va intra in lupta directa cu CLS 63 AMG.
Motorul va fi cuplat la o transmisie cu sapte trepte si dublu-ambreiaj dezvoltata de Getrag, cu padele pe volan. Ceea ce este un adevarat interesant reste faptul ca noua generatie BMW M5 ar putea beneficia de tractiune integrala xDrive.
BMW M5 Concept va fi prezentat publicului de la Salonul Auto de la Shaghai, iar versiunea de serie va debuta la Salonul Auto de la Frankfurt. Primele livrari pe piata europeana vor avea loc in luna noiembrie a acestui an.