© 2024 Auto.ro
Recentul atac dat de Ford in sectorul camionetelor de categorie grea nu i-a lasat indiferenti pe cei de la General Motors, care au hotarat sa accelereze procesul de modernizare al propriilor utilitare heavy-duty.
La salonul auto de la Chicago, ei au prezentat versiunea 2011 a lui Chevrolet Silverado, un urias suficient de modificat intre cele doua bare de protectie incat sa poata fi considerat un produs nou.
Clientii vor trebui sa astepte pana in vara pentru a putea depune primele comenzi, ceea ce inseamna ca vor avea destul timp la dispozitie pentru hotari care dintre cei doi titani – Ford F-250/F350 si Chevrolet Silveado 2500/3500 – este mai bun. Oricum decizia va fi una foarte grea, caci produsul fostului lider mondial a reusit sa-si prinda din urma – si, la unele capitole, chiar si-a depasit – rivalul.
Spre exemplu, noul sasiu cu profil inchis (pe baza caruia se vor crea nu mai putin de 11 versiuni de caroserie) este de cinci ori mai rezistent la torsiune si cu 92% mai rezistent la indoire comparativ cu vechea structura. Asta se traduce prin faptul ca Silverado este capabil sa tracteze greutati de pana la 7.250 kg prin procedeul obisnuit (cu carlig de remorcare) si de pana la 9.060 kg printr-un procedeu similar cu al unui cap-tractor (un soi de sa, ce se poate instala optional in bena), ambele cifre fiind valabile pentru versiunea echipata cu motorul diesel de 6,6 litri.
In bena (si in cazul in care este animat de motorul V8 pe benzina), noul Silverado poate transporta o greutate de pana la 2.870 kg – cu 465 kg mai mare decat cea reusita de predecesorul sau si... cu 274 kg mai mare decat cea maxima a lui Ford F-250.
Modificari importante a suferit insa si uriasul diesel Duramax, astfel incat acesta sa tina pasul cu recent lansatul Ford Scorpion. Tehnologia common rail cu injectoare piezo-electrice (presiune 30.000 psi), arborele cotit revizuit, pompa de ulei cu o capacitate mai mare si micile ajustari aduse turbinei cu geometrie variabila sunt doar cateva dintre noutatile care fac din acest agregat unul nou in proportie de 60%.
Din pacate, General Motors nu a dezvaluit inca de ce este in stare “masinaria” (botezata LML), multumindu-se sa precizeze ca, in afara unei forte superioare predecesoarei, ela este si cu 11 mai economica. Razboiul rece dintre “The General” si Ford continua...