© 2024 Auto.ro
Ideea de a transforma radical designul unui supercar pana la punctul in care acesta arata ca progenitura unui avion de vanatoare din secolul XXI a fost deja pusa in aplicare cu succes de catre Lamborghini, creatorul senzationalului Reventon.
Inainte totusi de a-i ridica o statuie superstarului din Sant’Agata, priviti ce a facut Bertone cu designul lui Corvette ZR-1!
Pune acest concept-car – sa speram ca vor exista suficienti indivizi infasurati in cearsafuri albe, agitand un teanc gros de Platinum Card, pentru a se transforma intr-un bolid ultraexclusivist cu un pret astronomic – langa masina din care deriva si nu vei reusi in ruptul capului sa creezi o analogie intre ele: in definitiv, ZR-1 este un coupe pamantean cu performante stratosferice, iar Mantide constituie o modalitate cu totul deosebita de a transpune in plan artistic acele performante.
Designerii sai spun ca s-au inspirat din lumea Formulei 1 si a industriei aeronautice pentru a trasa liniile prototipului, insa adevarul pare spus doar pe jumatate in conditiile in care blocurile optice, suprafetele vitrate si rotile arata ca “importate” dintr-o serie de pelicule SF antent selectionate.
Priviti doar modul in care aripile din spate se separa de planul caroseriei pentru a forma un set de prize de aer monstruoase, pregatite a alimenta invizibile reactoare necesare unui salt in hiperspatiu. Sau cat de bine ar arata acele jante pe un transportor de pe Naboo. Bineinteles, grupul motopropulosor al lui Bertone Mantide nu are nici o legatura cu lumea carausilor...
Sub capota asteapta deci cei 638 CP ai V8-ului supraalimentat care a facut din cel de-al saselea Corvette cel mai rapid din istoria acestui model, gata sa duca masina pana la 100 km/h in numai 3,2 secunde si pana la o viteza maxima de 351 de km/h. Da, conceptul este chiar mai rapid decat ZR-1 gratie unui coeficient aerodinamic de numai 0,298 si a unei mase proprii mai mici cu 100 kg; in plus, designul este atat de avansat, incat forta de apasare aerodinamica a fost suplimentata cu 30%.
Prototip sau nu, chestia asta trebuie dusa pe Nurburgring. Chiar inainte de a se apuca sa-i batatoreasca fundul lui Reventon...