© 2024 Auto.ro
Cu 47 de ani in urma, Zora Arkus-Duntov (parintele lui Corvette) a initiat un proiect secret prin intermediul caruia legendarul coupe urma sa se transforme intr-o masina de curse gata sa faca zile fripte bolizilor Shelby Cobra.
Ea a fost botezata Grand Sport dar, dupa numai cinci unitati fabricate, sefii lui General Motors au stopat programul si nu s-a mai auzit nimic de acest nume pana in 1996; acum, titulatura revine in actualitate pentru a redenumi pachetul sport Z51.
Noul Corvette Grand Sport va pune la dispozitie acelasi numar de cai putere ca si modelul din care deriva - 430 CP, respectiv 436 CP in cazul montarii unui sistem de evacuare mai performant -, insa similaritatile se vor incheia aici. Atat rotile (cu jante de 18 inch pe fata si 19 inch pe spate), cat si bosajele care le adapostesc vor fi sensibil mai late, iar sistemul de franare va beneficia de pe urma unor discuri mai mari.
Ameliorari vor fi efectuate si in plan aerodinamic, in timp ce alegerea transmisiei manuale cu sase rapoarte (optional, se ofera una automata cu acelasi numar de trepte si padele pe volan) va fi insotita de instalarea unui sistem de ungere cu carter uscat, de montarea unui sistem de racire pentru diferential si de mutarea bateriei in spate pentru echilibrarea maselor.
Echiparea Grand Sport va putea fi comandata atat de cei care prefera un Corvette cu caroserie clasica, cat si de cei care au fost vrajiti de farmecul versiunii cabrio, insa numai dupa ce ea va fi dezvaluita oficial cu ocazia celei de-a 12-a editii a evenimentului C5/C6 Corvette Birthday Bash, ce va avea loc la Muzeul National Corvette din Bowling Green, Kentucky.