© 2024 Auto.ro
Noul Fiat Doblo Cargo a castigat titlul de International Van of the Year 2011, in cadrul celei de-a 63-a editie a Salonului Auto International de la Hanovra, primind 128 de puncte din 168 posibile. Juriul a fost format din 24 de jurnalisti specializati in vehicule comerciale, reprezentand tot atatea tari
Anuntand castigatorul pentru anul 2011, presedintele juriului, domnul Pieter Wieman, a declarat: ”designul van-ului castigator a impresionat juriul in multe privinte, dar, mai presus de toate, a fost faptul ca Fiat a reusit sa largeasca paleta de platforme si caroserii intr-o masura mult mai mare decat in cazul altor van-uri din aceasta categorie. Gama Doblo include nu numai o versiune Maxi cu ampatament lung sau cu acoperis suprainaltat, dar si versiuni sasiu ce permit diverse modalitati de carosare (bena, box din aluminiu).”
Juriul a fost impresionat in mod deosebit si de gama larga de motoare ce include, printre altele, un motor turbo hibrid benzina – gaz natural comprimat, precum si o varianta electrica. Mai mult decat atat, juriul a apeciat confortul deosebit si conditiile de sofat pe care le ofera diferitele versiuni Doblo.
Noul Doblo Cargo este primul vehicul din segmentul van-urilor mici care a fost inzestrat cu un volum de incarcare si o sarcina utila specifice segmentelor superioare, in ciuda dimensiunilor sale compacte. În plus, este economic si ecologic. Aceste atribute au permis noului model de la Fiat Professional sa-si ceara dreptul de a fi primul si singurul vehicul din categoria sa care marcheaza o delimitare autentica fata de modelele derivate din autoturisme. Acest model a fost gandit, inca din faza de proiectare, sa devina un autentic vehicul commercial si nu un simplu van de mici dimensiuni, asta si datorita celor 10 tipuri de caroserii si a celor peste 500 de versiuni ce se pot obtine.
Noul Doblo Cargo, realizat pe o platforma noua, a doborat numeroase recorduri la categoria sa: lungime interioara de pana la 2,17 m, distanta intre pasajele rotilor din spate de 1,23 m, volume de la 3,4 la 4,2 metri cubi, sarcina utila de la 750 la 1000 de kilograme, consum combinat de combustibil de 4,8 litri/100km 1.3 Multijet II Euro 5.
Pentru Noul Doblo Cargo sunt disponibile 3 motoare Euro 5 cu Start&Stop: 1.4 Benzina 95 CP, 1.3 Diesel Multijet II 90 CP si 1.6 Diesel Multijet 105 CP. Toate propulsoarele asigura performante excelente, niveluri reduse de zgomot, precum si costuri reduse de exploatare (consum de combustibil si mentenanta). De asemenea, motoarele Euro 5 au o fiabilitate ridicata si un nivel de poluare redus, dispunand in echiparea standard de sistemul Start&Stop si de un filtru de particule (numai la motoarele diesel).
Incepand din 2001 si pana in prezent, in Romania au fost vandute peste 10.000 de unitati Doblo Cargo.