© 2024 Auto.ro
Incurajati de succesul inregistrat de Dacia, italienii de la Fiat iau in calcul lansarea unui brand low-cost, care sa rivalizeze cu produsele constructorului auto de la Mioveni. Mai mult decat atat, exista sanse sa fie readusa la viata marca Innocenti.
Sergio Marchionne, seful Fiat, a declarat ca se gandesc sa arunce pe piata un brand accesibil, care sa intre in competitie cu Dacia. Potrivit speculatiilor aparute in presa de specialitate, ar putea fi vorba de marca Innocenti, ce ar putea fi readusa in atentia pulicului.
Potrivit CEO-ului grupului italian, productia unui model low-cost ar putea avea loc in afara Europei, solutie ce va garanta costuri reduse. Marghionne nu ia in calcul mutarea productiei in Italia, unde exista suficienta forta de munca, intrucat nu ar putea fi inregistrat profit pentru un autoturism ce ar putea fi vandut la un pret de 7.450 euro
Pentru a lansa un brand concurent cu Dacia, italienii trebuie sa ia in calcul mai multe aspecte: alegerea unui sit de productie care sa garanteze profit, pozitionarea pe piata, precum si dezvoltarea sau implementarea de tehnologii de siguranta care sa asigure rezultate acceptabile la testele ADAC si EuroNCAP.
Ideea unei marci low-cost nu este chiar noua, Fiat analizand aceasta posibilitatea de mai bine de cinci ani. Teama lansarii unor modele care sa nu aduca profit i-a tinut totusi deoparte pe italienii de la Fiat.