© 2024 Auto.ro
Specialistii publicatiei germane Der Spiegel considera ca uzinele Opel nu se vor inchide daca fabricantul din Ruesselsheim va forma un parteneriat cu cei de la FIAT.
Mai mult, datoriile pe care concernul din Torino le are in acest moment - circa 6,6 miliarde de euro - nu vor fi suportate si de Opel in cazul in care cele doua entitati fuzioneaza, astfel in cat proiectul pare sa capete o nuanta din ce in ce mai realista.
Sigur, ca orisice plan de o asemenea anvergura, atrage pareri pozitive si negative deopotriva, mai multi analisti punandu-si intrebarea daca FIAT va reusi sa se descurce atat cu datoria, cat si cu afacerea Chrysler (in aceste momente, italienii negociaza preluare a inca 20% din actiunile grupului american, termenul limita de incheiere a deal-ului fiind 30 aprilie).
In plus, faptul ca uzinele Opel nu vor fi inchise nu inseamna ca ele vor functiona la capacitate maxima , de unde deducem ca germanii ar putea efectua noi concedieri temporare.
Important este insa faptul ca deja trei personaje familiare cu posibila fuziune au declarat ca aceasta are un grad mare de probabilitate, in caz ca se va spune "Da" urmand a asista la nasterea unuia dintre cei mai mari producatori auto din lume.
Noul conglomerat, format din FIAT, Chrysler, Opel si Vauxhall (cu operatiunile din Europa si America de Sud) ar vinde anual circa 6,65 milioane de masini, cifra cu care ar ocupa locul doi in clasamentul mondial.