© 2024 Auto.ro
Producatorul american BorgWarner a pregatit o noua turbina pentru motorul pe benzina cu injectie directa 1.8 GDI dezvoltat de Fiat.
Potrivit informatiilor furnizate de americani, noua turbina permite propulsorului sa atinga un cuplu maxim de 320 Nm disponibil inca de la 1.400 rpm si elimina in acelasi timp compresorul mecanic cerut de turbinele standard. In plus, turbina BorgWarner eficientizeaza consumul de carburant.
Turbina conceputa de BorgWarner este mai ieftina si mai putin complexa in materie de design comparativ cu produsele concurentei. Carcasa turbinei este realizata dintr-un aliaj rezistent la temperaturi ridicate, in timp ce colectorul este produs dintr-un aluminiu mai putin constisitor.
Noul motor 1.8 GDI de la Fiat a fost prezentat in luna martie, la Geneva, si se regaseste pe modelele Lancia Delta si Alfa Romeo 159. In ceea ce priveste performantele, Lancia Delta echipata cu acest propulsor consuma in medie 7,8 l/100 km si degaja in aer 185 g CO2/km. De partea cealalta, Alfa 159 are un consum si emisii de CO2 similare: 8,1 l/100 km si, respectiv, 189 g/km.