© 2024 Auto.ro
Cu doar cateva ore inaintea prezentarii oficiale, pozele cu nava amiral a gamei Jaguar au ajuns pe mana presei. Asa avem ocazia sa constatam ca limuzina britanica paseste pe taram nou, rupand legaturile catre trecutul conservator, fiind, cel putin din fata, un C-XF mai mare (studiul care a precedat XF de serie).
Prima generatie a fost prezentata in 1968 si de atunci nu prea s-a lepadat de formele sau “metehnele” sale clasice, desi de-a lungul anilor au avut loc doua schimburi de generatii si patru facelift-uri.
Chiar daca nu o arata, XJ a evoluat mult “sub fusta”, ultima generatie, dezvoltata sub obladuirea Ford, fiind construita integral din aluminiu si avand cele mai bune motoare pe care americanii le aveau la acea ora (2003).
Dar n-a fost de ajuns, caci in afara unor lorzi constipati din Regat, nimeni nu l-a cumparat.
Asa se explica intentia britanicilor de a rupe legatura cu trecutul si de a crea ceva revolutionar, chiar daca nu la nivelul intregii clase, ci raportat la generatia veche.
Noul XJ s-a metamorfozat, deci, intr-un coupe cu patru usi, cu linii mult mai indraznete, dar si cu un interior peste media clasei ca marime - cel putin dupa cum putem deduce bazandu-ne pe proportiile caroseriei.
Iar acest lucru e de bine, caci Audi A7, care ar putea sa-l concureze, va aparea spre sfarsitul lui 2010 sau chiar mai tarziu, in timp ce Mercedes CLS si Porsche Panamera par deficitare la spatiul interior comparativ cu noul XJ.
Dupa cum spuneam, partea frontala este un omagiu adus conceptului C-XF, ceea ce nu-i rau deloc. In constrast, spatele este mai putin reusit, dand impresia ca in loc de un coupe cu patru usi, XJ e mai degraba un model cu cinci usi, fara hayonul propriu-zis.
Prezentarea oficiala va avea loc in seara asta (dupa ora Romaniei), moment in care ne vor parveni mai multe informatii, privind motorizarile, pretul, dar si data lansarii in Europa.