© 2024 Auto.ro
Peste numai doi ani vom face cunostinta cu un nou model entry-level de la Jaguar, pe care astazi il cunoastem sub numele de XE.
Totusi, nu trebuie sa uitam de faptul ca, in 2013, britanicii ne vor prezenta si un nou XK, care va fi mai mare si mai rapid decat masina de azi.
Noul bolid va fi construit pe o versiune modernizata a platformei actualului XK si, ca de obicei, va avea doua variante de caroserie: coupe si cabrio (ultima va pastra solutia cu plafon retractabil din panza). Designul, in schimb, va fi complet schimbat, XK urmand a se conforma trendului impus de catre noile XF si XJ. Asta inseamna ca grila de radiator ovala va lasa locul uneia rectangulare, in timp ce liniile definitorii ale caroseriei se vor acutiza.
Cat despre interior, viitorul XK va oferi, la randu-i, un habitaclu cu 2+2 locuri; totusi, este de asteptat ca pasagerii din spate sa stea ceva mai comod.
Marea mutare a lui Jaguar va fi insa facuta la capitolul motorizari, clientii marcii urmand a avea posibilitatea de a opta, in premiera, pentru echiparea lui XK cu un agregat diesel. Este vorba despre senzationalul turbodiesel de trei litri montat sub capota lui XF S, care, pe viitorul coupe, ar putea oferi si mai mult decat cei 275 CP si 600 Nm din prezent.
Astfel, cel putin la nivelul pietei europene, Jaguar XK va umple un gol pe care BMW, de exemplu, l-a astupat de ceva vreme, neuitand, pe de alta parte, sa-i satisfaca pe aceia dintre noi care inca stiu sa aprecieze mormaitul si forta bruta a unui V8 pe benzina (noul XK va prelua propulsorul de cinci litri al actualului model, insa este de asteptat ca atat forma aspirata, cat si cea supraalimentata, sa ofere mai mult in ceea ce priveste numarul de cai si cuplul maxim).