© 2024 Auto.ro
SUV-ul anuntat de Jaguar naste noi speculatii in privinta tehnologiilor si a inovatiilor pregatite de constructorul auto special pentru acest model. Se pare ca acesta va fi construit pe o platforma de aluminiu si va debuta in 2015.
Spre deosebire de otel, utilizarea aluminiului atat pentru cadru, cat si pentru panourile de caroserie va garanta o reducere a greutatii cu 200-300 de kg, ceea ce va transforma SUV-ul Jaguar in cel mai usor din clasa sa (din care fac parte si celebrele Audi Q5 si BMW X3).
Conform publicatiei Top Gear Magazine, gama de motorizari va fi suficient de ofertanta. Pe frontul diesel, clientii vor avea de ales intre unitatile turbo de 2,2 litri, in patru cilindri, cu o putere de 190 cai, si doua versiuni ale motorul V6 Biturbo de 3,0 litri, de 240 si 275 CP.
Doritorii de motorizari pe benzina pot alege fie noul V6 de 3,7 litri, fie unitatea turbo de 2,0 litri si patru cilindri derivat din cel ce echipeaza Range Rover Evoque.
SUV-ul va beneficia si de un sistem sofisticat de tractiune integrala, in prezent testat pe modelul XJ, care va debuta pe piata in 2013. Puterea va fi transmisa prin intermediul unei transmisii automate cu opt trepte.
Ulterior, Jaguar ar putea lansa si o versiune hibrida, care va imparti tehnologia cu Evoque.