© 2024 Auto.ro
Decizia celor de la Renault, apoi a americanilor de la Ford de a investi in Romania ar putea transforma tara noastra, peste numai trei ani, intr-o baza europeana de autovehicule low-cost. Potrivit Mediafax, consluzia aceasta le apartine specialistilor firmei de cercetare Business Monitor International (BMI), care considera ca, odata cu apropierea de capacitatea maxima de productie, uzinele de la Pitesti si Craiova vor putea asambla 765.000 de unitati, lucru care, insa, nu se va intampla mai devreme de 2013.
Trendul crescator a fost foarte vizibil si in 2009, cand in primele 11 luni ale anului in Romania au fost fabricate 273.340 de autovehicule, cu 13% mai multe vehicule decat in aceeasi perioada a anului precedent, in timp ce estimarea pentru intreg anul 2009 se ridica la cifra de 310.000 unitati produse. Conform studiului BMI, in 2013 Romania va exporta circa 611.000 autovehicule, de patru ori mai multe decat in 2008.
Cresterea exporturilor auto s-a facut simtita si anul trecut, cand 238.247 de vehicule au luat drumul strainatatii, cu 56% mai mult decat in 2008.
Pastrand acest algoritm si adaugand investitiile Ford la Craiova si utilizarea integii capacitati de productie a uzinei Dacia de la Mioveni, Business Monitor International considera ca peste trei ani Romania va deveni unul dintre cei mai importanti jucatori europeni pe piata de masini ieftine.