rss

Service-urile din Romania - intre mit si realitate, ep. 4

  1. 17/03/2010
  2. Categoria: MAN
  3. Tags: Honda

Un nou episod din seria reportajelor la service-urile din Romania. Astazi service-ul Carpati Motor-Honda din Blvd. Expozitiei, unde am stat de vorba cu Dl. Costantin Herascu, Technical Manager.


Rep.  Care este garantia acordata modelelor comercializate, ce inseamna aceasta garantie si in ce consta?
Constantin Herascu:   Carpati Motor, fiind un reprezentant al producatorului Honda, ofera servicii de garantie care sunt valabile in toata Europa.
         Garantia standard:
       a) 3 ani sau 100.000km acopera defecte de material sau fabricatie pentru intregul autoturism.
       Garantia referitoare la coroziune:
       b) Garantia sistemului de evacuare 5 ani
       c) Garantia elementelor specifice 10 ani (bare directie, planetare, conducte de frana si combustibil, rezervor combustibil, arcuri suspensie)
       d) Garantia elementelor de caroserie si structurale 12 ani.

Rep.:   In ce conditii se poate pierde garantia?
C.H.:   Garantia se poate pierde in urmatoarele conditii:
       a) Nerespectarea programului de intretinere si verificare stabilit de producator
       b) Efectuarea unor reparatii sau intretineri in service-uri neautorizate
       c) Modificari neautorizate aduse autovehiculului
       d) Punctual pentru utilizarea unor subansamble care nu indeplinesc standardele si specificatiile producatorului
       e) Pentru utilizarea in afara limitelor sau specificatiilor autoturismului (ex.: sarcina maxima admisa, nr de pasageri etc.)
       f) Pentru utilizarea unor materiale abrazive sau corozive de curatare
       g) Nu este acoperita in garantie nici coroziunea datorata factorilor externi (de la factori de mediu pana la criblura).

Rep.:   Exista posibilitatea depunerii  de contestatii privind problemele de garantie? Catre cine si cine arbitreaza aceste contestatii?
C.H.:   Contestatiile pot fi depuse atat la sediul Carpati Motor cat si direct la importator. Sigur ca orice client poate utiliza si caile permise de legislatia romana in vigoare. Vreau sa mentionez totusi ca pentru orice situatie discutabila, Carpati Motor va sprijini si va da intotdeauna dreptate clientului.

Rep.:    In perioada de garantie, care sunt intervalele de revizie/modele?
C.H.:     Intervalele de revizie pentru aproape toate modelele Honda sunt stabilite de producator la 20.000km. Fac exceptie doar modelele Legend si S2000 care au revizii la 15000km. As mentioana aici cu titlu informativ posesorilor de Honda care utilizeaza autoturismul constant in conditii dificile,ca producatorul le recomanda lucrari de service mai dese din 10000 in 10000km.
       Exemple de conditii dificile:
       a) Parcurgerea a mai putin de 8km/calatorie
       b) Conducerea pe perioade indelungate cu porniri si opriri dese
       c) Tractarea de remorca
       d) Conducerea pe drumuri prafuite sau noroioase etc.

Rep.:     Ce operatii se efectueaza la revizii?
C.H.:      Cu ocazia reviziilor de 20.000km se efectueaza o serie de operatii specifice fiecarui model, dintre care as enumera:
       a) Testare, cu ajutorul Testerului dedicat Honda, a tuturor parametrilor de functionare a autoturismului
       b) Schimb de ulei si filtru la motor
       c) Schimb de filtru aer si filtrul de habitaclu
       d) Operatii de verificare in itretinere a sistemului de franare
       e) Verificare a sistemelor de directie, suspensie, rulare, evacuare, sistemul electric al autoturismului, nivele lichide, aliniament lumini si presiune anvelope.

Rep.:    Preturi pentru revizii si timpii de manopera/operatii.
C.H.:     Pentru revizii, operatiile fiind relativ aceleasi, avem preturi fixe: 260 lei revizia la 20000km si 100 lei revizia pentru conditii grele din 10000 in 10000km.

Rep.:    Preturi pentru ora de manopera.
C.H.:    Ora de manopera este aceeasi pentru toate tipurile de lucrari efectuate si are valoarea de 130 lei. In stabilirea timpilor de lucru facturati tinem intotdeauna cont normativele de reparatie ale producatorului. Pentru autovevicule mai vechi de 5 ani incepand cu 01.03.2010 ora de manopera mecanica si electrica va fi numai 100 lei.

Rep.:    Preturi pentru constatari.
C.H.:     In functie de complexitate, preturile constatarilor pot varia de la 100 la 150 lei.

Rep.:    Care este procedura de programare pentru revizie si timpi pentru programare?
C.H.:     Programarile pot fi efectuate telefonic la numarul 0213113984 pentru locatia din B.dul Expozitiei sau 0213124794 pentru locatia din Calea Grivitei. Programari pot fi solicitate si prin fax sau email sau utilizand sectiunea Contact a site-ului Carpati Motor (honda.com.ro). Timpul de asteptare la programare nu depaseste 2 zile pentru lucrari de mecanica si 5 zile pentru lucrari de tinichigerie – vopsitorie.

Rep.:    Se accepta piese si/sau consumabile aduse de catre client? Da – in ce conditii ; Nu – de ce?
C.H.:     Da, acceptam ca posesorul de Honda sa-si aduca piesele proprii. Pe autoturismele aflate in termen de garantie nu acceptam totusi decat montajul pieselor originale Honda indiferent daca ele sunt furnizate de catre noi sau client. Mentionez ca aceasta este una din conditiile impuse de fabricant pentru mentinerea garantiei.

Rep.:    Pretul pe ora de manopera si piese de schimb pot diferii in cadrul retelei?
C.H.:     Pretul pieselor de schimb este acelasi in toata reteaua Honda din Romania. Pretul manoperei poate insa sa difere de la dealer la dealer in functie de considerente economice proprii.

Rep.:    Exista campanii de fidelizare a clientilor?
C.H.:     Avem campanii permanente de fidelizare a clientilor.
       a) Oferim cardul de fidelitate Carpati Motor tuturor clientilor care ne viziteaza. El asigura automat un discount de 5% pentru manopera si 2,5% la achizitionarea unui model nou.
       b) Anual efectuam campanii de service gratuite pe perioada carora verificam autoturismele Honda si oferim discounturi la piese si manopera.
       c) Avem si campanii de anotimp si in mod special as vrea sa subliniez campania de martisor de anul acesta: intre 1 si 8 martie am oferit tuturor posesoarelor de Honda manopera gratuit.

Rep.:    Facilitati oferite in spatiul de asteptare.
C.H.:     In spatiul de asteptare dedicat serice-ului, clientul poate urmarii lucrarile care se executa asupra autoturismului. Clientul poate servi ceai, cafea sau bauturi racoritoare. Oferim servicii de televiziune si internet.

Rep.:    Exista serviciul de “courtesy car” si in ce conditii se poate beneficia de el?
C.H.:     Pentru clientii ale caror masini reclama lucrari in garantie care presupun imobolizarea autoturismului mai mult de 5 zile, oferim si serviciul de masina la schimb, intotdeauna un model similar care sa-i permita clientului realizarea activitatiilor proprii.

Rep.:    Care este disponibilitatea pe stoc a pieselor de schimb?
 C.H.:    Carpati Motor are un stoc propriu de piese de schimb uzuale si tine pe stoc consumabile pentru toate modelele comercializate in ultimii 10 ani. Piesele se aprovizioneaza prin intermediul importatorului HondaTrading, termenul de livrare fiind de maxim 3 zile. Avem transporturi de piese zilnice, importurile fiind realizate din depozitul central al Honda Europe, aflat la Viena. Disponibilitatea pieselor in acest depozit atinge 98%.

Rep.:    Sfaturi utile pentru clienti.
C.H.:     Din dorinta de a imbunatati permanent calitatea serviciilor prestate am deschis pe site-ul nostru o rubrica speciala care contine un chestionar adresat clientilor. Folosesc acest prilej pentru a-i ruga pe cei care ne-au vizitat sa intre si sa-si manifeste gradul de satisfactie pentru tot ceea ce a insemnat serviciu prestat de Carpati Motor.
       Alte sfaturi ar fi:
       a) Asigurati-va ca autovehiculul dvs. a fost supus unor servicii complete de service inainte de a intreprinde o calatorie mai lunga
       b) Solicitati completarea in manualul de service al masinii a lucrarilor de intretinere efectuate. Acest lucru da valoare inclusiv autoturismului dvs.
       c) Contactati-ne ori de cate ori credeti ca autoturismul dumneavoastra are o problema sau nu se comporta conform asteptarilor.
       d) Solicitati cat mai multe informatii asupra lucrarilor efectuate asupara masinii dvs. si a eventualelor lucrari viitoare.

Vizualizari: 6974