© 2024 Auto.ro
Potrivit unor estimari efectuate de catre cei de la VDA, piata de masini noi din Germania s-ar putea reduce cu un sfert in 2010, pe fondul incetarii programului de reinnoire a parcului auto.
Anul acesta, dimensiunea respectivei piete a fost de 3,8 milioane de masini, ceea ce inseamna ca la anul, in Germania, s-ar putea vinde undeva intre 2,75 si trei milioane de autoturisme noi.
Nemtii s-au mai confruntat cu o asemenea problema si in 2008, atunci cand piata de autovehicule noi a “inghitit” numai 3,1 milioane de unitati. Ca si atunci, orientarea exportului catre pietele emergente si efectuarea de rabaturi comerciale vor fi doua dintre solutiile cele mai la indemana pentru producatori si dealeri, avand in vedere disparitia programului de tip “Rabla”.
In 2009, guvernul german a alocat 5 miliarde de euro pentru inlocuirea masinilor mai vechi de noua ani, hotarare decisiva pentru cresterea inregistrarilor de masini noi de-a lungul celor 11 luni scurse pana acum cu 25% fata de perioada similara din 2008.