© 2024 Auto.ro
Va place modelul A-Klasse, dar v-ati fi dorit sa fie ceva mai mare? Nici o problema. Cei de la Mercedes s-au gandit si la asta, asa cum s-au gandit la multe altele, si i-au facut acestuia un frate, B-Klasse.
Mini MPV-ul de la Stuttgart este, daca vreti, tocmai ceea ce specialistii sustin ca este: un punct de mijloc intre un model radical asa cum a fost A-Klasse atunci cand a aparut si unul mai degraba conventional – C-Klasse. Cel putin in materie de gabarit si de pret. In realitate, insa, este mai apropiat de A-Klasse si este si normal sa fie asa din moment imparte cu acesta platforma tehnica. Si in plus, parca si arata ca un A-Klasse „umflat”...
Ca si in cazul fratiorului, care a primit un facelift tot la inceputul acestui an, B-Klasse a fost supus unei operatii estetice, elementele care au suferit modificari fiind grila frontala, spoilerele fata si spate, precum si blocurile optice. Asta la nivelul designului. In ceea ce priveste partea tehnica, gama de motorizari cu 4 cilindri pe care o ofera noul B-Klasse consuma acum cu pana la 7 % mai putin combustibil decat predecesorul sau si se evidentiaza prin emisiile scazute de dioxid de carbon, al caror nivel coboara sub standardele actuale UE cu 90 de procente.
De la lansarea sa pe piata, in 2005, B-Klasse a evoluat intr-o noua specie de vehicul care imbina cu succes beneficiile unor concepte variate: modelul cu 4 usi exprima designul dinamic al unui sedan sportiv cu 4 usi, dimensiunile exterioare ale unei masini compacte, interiorul spatios ca al unui break, versatilitatea unui mini MPV si, nu in ultimul rand, siguranta caracteristica modelelor Mercedes.
Partea frontala a fost restilizata, oferind masinii si mai multa prestanta si sportivitate comparativ cu generatia anterioara, B-Klasse avand acum un aspect mai dinamic si mai tineresc. Aceasta se datoreaza in primul rand grilei radiatorului redesenata, dobandind astfel o nota de proeminenta, care dispune de trei traverse cromate (ca la A-Klasse) ce cadreaza imensa stema Mercedes pozitionata central.
De asemenea, bara fata inglobeaza acum prize de aer de dimensiuni mai mari, in timp ce capota motorului a fost la randul ei revizuita. Totodata, la realizarea blocurilor optice au fost folosite noi materiale ceea ce confera acestora un plus de luminozitate, in vreme ce spoilerul a fost usor remodelat. Aspectul posterior a suferit si el modificari, care au constat in inlocuirea stopurilor si remodelarea spoilerului. Designerii de la Mercedes au ales sa vopseasca oglinzile retrovizoare, pragurile laterale si manerele portierelor in aceeasi culoare cu cea a caroseriei pentru a individualiza si mai bine noul model.
La interior, tapiteria a fost modificata si si-au facut aparitia noi insertii din aluminiu. Nemtii au imbunatatit interiorul cu o noua tesatura pentru scaune. Daca se opteaza pentru varianta pachetului sport, partea laterala a scaunelor este imbracata in piele ARTICO, iar partea centrala in material textil in concordanta cu scaunele, in timp ce fetele portierelor este de asemenea dintr-un material textil de buna calitate.
Consola centrala continua sa fie incadrata de tije subtiri pe ambele parti, dar acum tijele au fost realizate din aluminiu lustruit diagonal, acelasi detaliu decorativ regasindu-se si in apropierea schimbatorului de viteze sau pe interiorul portierelor, ceea ce confera habitaclului un aer de rafinament.
Spatiul la interior este foarte generos, un rol insemnat avandu-l conceptul de podea suprapusa brevetat de Mercedes si vazut pentru prima data la A-Klasse, datorita caruia pe bancheta pot calatori confortabil trei adulti, care au suficient spatiu la cap si la genunchi. De asemenea, locul destinat bagajelor are un volum impresionant de 544 de litri si nu mai putin de 1.530 de litri cu bancheta rabatata, la care se adauga un spatiu de depozitare sub podeaua portbagajului.
Auto.ro a fost invitat sa ia parte la lansarea oficiala pe piata romaneasca a noului Mercedes B-Klasse, care a avut loc concomitent cu cea a versiunii restilizate a lui A-Klasse, despre care am vorbit zilele trecute. Ca si in cazul fratelui sau mai mic, toate modelele B-Klasse erau motorizate de acelasi propulsor diesel commonrail de 2,0 litri si 109 CP la 4.200 rpm, care dezvolta un cuplu maxim de 250 Nm, disponibili intre 1.600 si 2.600 rpm, cuplat la o transmisie automata AUTOTRONIC.
Acest motor nu este un model de perfectiune in materie de rafinament diesel comparativ, spre exemplu, cu cel disponibil pe BMW, insa ofera performante decente pentru o masina care poarta pe grila steaua in trei colturi. Pe hartie, pare economic cand vine vorba de consum in ciclu combinat, insa o sa va surprinda faptul ca si in realitate situatia este aceeasi.
Cifra inregistrata de computerul de bord al lui B-Klasse 180 CDI a afisat un consum mediu de 7,8 litri pentru fiecare 100 de km, in conditiile in care pe traseul pe care am condus aceasta masina (Medias-Sibiu-Cluj) a cuprins multe drumuri foarte virajate pe care am solicitat la maxim motorul. Autonomia lui B180 CDI cu plinul facut este de aproximativ 1.000 km, ceea ce este mai mult decat suficient tinand cont de cilindreea motorului (1.991 cmc).
Desi la prima vedere pare ca masina nu are o stabilitate dintre cele mai bune, ei bine, tin sa va spun ca lucrurile nu stau deloc asa, ba din contra. Datorita directiei asistate eletronic si a suspensiilor, un compromis fericit intre o tinuta sportiva si confort. Fiind vorba despre un MPV compact, pozitia la volan este inalta, ceea ce se traduce printr-o vizibilitate excelenta, atat in fata, cat si in spate, oglinzile exterioare avand si ele un rol important in asta. De asemenea, cel de la volan are o pozitie confortabila datorita reglajelor scaunului si al volanului, desi totusi scaunul ar fi putut oferi un suport lombar mai bun. Instrumentele sunt pozitionate logic si usor de folosit de catre sofer, dar si de pasagerul din dreapta.
Modelul Mercedes B-Klasse 180 CDI are un pret de pornire de 18.540 de euro fara TVA (22.062 de euro cu TVA inclus). Versiunea pe care am condus-o in timpul testului de presa beneficia intre altele de dotari precum climatizare automata bizona, cruise-control, faruri adaptive bi-xenon, proiectoare de ceata, volan reglabil pe inaltime si in profunzime, scaune cu reglaje electrice si incalzite, geamuri electrice si costa 24.799 de euro (pret cu TVA).
DETALII TEHNICE
MERCEDES B-KLASSE 180 CDI
Motor: 4 cilindri in linie, montat fata transversal
Combustibil: motorina
Cilindree: 1.991 cmc
Putere maxima: 109 CP/4.200 rpm
Cuplu: 250 Nm/1.600-2.600 rpm
Demaraj 0-100 km/h: 11,3 secunde
Viteza maxima: 183 km/h
Consum mediu: 5,2 litri / 100 km
Transmisie: manuala, 6 trepte
Lungime: 4.273 mm
Latime: 1.777 mm
Inaltime: 1.624 mm
Ampatament: 2.778 mm
Ecartament fata/spate: 1.552/1.547 mm
Rezervor: 54 litri
Portbagaj: 544 litri