© 2024 Auto.ro
Desi compania germana nu a dat inca publicitatii informatiile si fotografiile oficiale, pe Internet a aparut un set de poze cu noua generatie a modelului de clasa compacta Opel Astra, care va fi prezentata in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din luna septembrie.
Spre deosebire de rivalul direct VW Golf VI, al carui limbaj de design a evoluat de la o generatie la alta, noul Opel Astra are un look complet nou si se caracterizeaza prin linii sportive, elegante si fluide, care sunt inspirate clar de la noul Insignia, in special blocurile optice si nervura care cresteaza portierele.
Cea de-a sasea generatie a lui Astra, ale carui prime imagini teaser vi le-am prezentat in weekend, este construita pe noua platforma Delta cu tractiune pe puntea fata dezvoltata de General Motors pe care stau si cele mai noi modele Chevrolet, hibridul Volt si Cruze, cu mentiunea ca ampatamentul este mai lung cu 71 mm. Lungimea masinii este de 4,4 metri.
Clientii din Europa vor avea la dispozitie o gama larga de motorizari pe benzina si pe motorina. In afara de noile motoare, versiunea entry-level 1.4 aspirat si unitatea turbo de 1,6 litri ce produce 180 CP preluat de pe Insignia, familia benzinarelor mai include noul propulsor turbo de 1,4 litri de la GM, care va fi disponibil in doua variante: 120 CP si 175 Nm si, respectiv, 140 CP si 200 Nm de cuplu. Acest motor va consuma cu pana la 8% mai putin combustibil comparativ cu motorizarile aspirate de 1,6 si 1,8 litri pe care le inlocuieste. Fanii diesel vor putea alege dintre trei turbodieseluri, de 1,3, 1,7 si 2.0 litri, cu o plaja de putere cuprinsa intre 95 si 160 CP. De asemenea, in 2010 va fi introdusa o versiune ecoFLEX.
In functie de piata, noul Opel Astra va ajunge in showroom-uri pana la sfarsitul anului, asa cum este si cazul pietei romanesti. Hatchback-ul in cinci usi va fi urmat de o versiune sportiva in trei usi, denumita GTC Coupe, apoi de un break mult mai practic, spre sfarsitul lui 2010, inceputul lui 2011, de un sedan in patru usi si, nu in ultimul rand, de un coupe-cabriolet cu hard-top retractabil.