© 2024 Auto.ro
Cea de-a sasea generatie a modelului Opel Astra a fost lansata oficial in Romania in cadrul unui eveniment care a avut loc aseara intr-un club din Bucuresti. Compacta germana are un pret special de lansare de 12.750 de euro cu TVA inclus care este valabil pana la sfarsitul lunii februarie.
Noul Astra poate fi comandat cu o gama de motorizari din care fac parte patru versiuni pe benzina si tot atatea dieseluri extrem de eficiente. Familia benzinarelor contine motoare de 1,4 si 1,6 litri, aspirate sau supraalimentate, care sunt capabile sa dezvolte intre 100 CP si 180 CP. Continuand strategia de downsizing, inginerii Opel au inlocuit motorul de 1,8 litri si 140 de "cai" de pe vechiul model cu noul 1.4 Turbo care ofera acelasi bagaj de putere si care consuma in medie numai 5,9 litri/100km. Astfel, au fost reduse consumul si emisiile de CO2 cu aproape 18%.
Fanii diesel vor putea alege dintre o motorizare de baza de 1,3 litri si 95 CP, una de 1,7 litri de 110 CP si 125 CP, si varful de gama 2.0 CDTi de 160 CP. Conectate la transmisia manuala, acestea asigura un consum de carburant sub 5,0 litri/100 km, iar emisiile de gaze nu depaseste 129 g CO2/km. Versiunea ecoFLEX cu motor 1.3 CDTI si 95 CP, care va fi lansata la inceputul primaverii viitoare, este creditata cu un consum de doar 4,2 litri/100 km si emisii de CO2 de 109 g/km.
Din punct de vedere optic, noua generatie Astra este mult mai atragatoare comparativ cu modelul precedent, silueta sa fiind dinamica, sportiva si fluida. Liniile generale ale masinii sunt inspirate de fratele mai mare Insignia, model de la care au fost imprumutate tema de design a blocurilor optice si nervura care strabate portierele.
Noua generatie Opel Astra este oferita cu patru nivele de echipare: Essentia, Enjoy, Sport si Cosmo. Echiparea standard include intre altele aer conditionat cu filtru de polen, radio CD 300 cu Triple Info Display, geamuri fata actionate electric, inchidere centralizata cu telecomanda, servodirectie reglabila in functie de viteza, bancheta spate rabatabila si fractionabila 60/40, oglinzi electrice incalzite cu carcasa vopsita in culoarea caroseriei, airbag-uri frontale si laterale fata si sistemele de siguranta ABS si ESP Plus.
Ca gabarit, noua compacta germana are o lungime de 2.685 mm, o latime de 1.544 mm in fata si 1.588 mm in spate, in timp ce ecartamentele au fost marite cu 56 pe puntea fata si, respectiv, 71 mm pe puntea spate. Ampatamentul a fost si el lungit cu 71 mm, ceea ce se traduce printr-o dinamica si stabilitate superioare comparativ cu vechiul Astra.
Sasiul noului Astra a fost proiectat ca un sistem mecatronic ce integreaza in totalitate functiile mecanice si butoanele de comanda electronica. Hatchback-ul beneficiaza de aceasta constructie complet noua a puntii spate, pastrand avantajele de dimensiune, greutate si eficienta generala ale designului suspensiei spate cu arbore compus.
Asemenea lui Insignia, noul Opel Astra poate fi echipat cu inteligentul sistem electronic Opel FlexRide, o raritate in clasa compacta. Suspensiile se adapteaza in permanenta in functie de stilul de condus si de modul de abordare al virajelor. Sistemul ofera soferului posibilitatea sa aleaga una dintre cele trei setari: Standard, Sport si Tour.
Noul Opel Astra are un pret special de lansare de 12.750 de euro cu TVA inclus, valabil pentru modelul Essentia 1,4 litri/100 CP. Acesta va fi valabil pana la sfarsitul lunii februarie, dupa aceasta data intrand in vigoare pretul de baza de 14.250 de euro cu TVA inclus.
Versiunile diesel au un pret de pornire de 15.950 euro cu TVA inclus, care se aplica modelului Astra 1.3 CDTI/95 CP cutie manuala cu 5 trepte. Cel mai scump model costa 22.250 de euro cu TVA inclus si este valabil pentru versiunea Astra Cosmo 2.0 CDTi/160 CP echipata cu transmisie automata cu 6 rapoarte.