© 2024 Auto.ro
Euro NCAP, organizatia europeana de evaluare a nivelului de siguranta al autovehiculelor noi, a acordat noului Opel Astra cinci stele pentru siguranta – cel mai mare punctaj conferit in baza noilor reglementari stricte intrate in vigoare in acest an. Euro NCAP a oferit tetierelor active Astra cel mai mare scor acordat vreodata; acestea protejeaza impotriva leziunilor cervicale la impactul din spate, fapt deosebit de important, deoarece acestea reprezinta cele mai des intalnite leziuni suferite de ocupanti in coliziunile din spate. Sistemul de tetiere active al Opel, parte integranta a scaunelor marcii, cele mai performante modele in domeniu, constituie in sine o inovatie tehnica. Acesta este complet reversibil, nefiind necesara resetarea la dealer dupa o coliziune din spate.
• Siguranta extraordinara: noul Astra respecta criterii de testare foarte dure
• Tetierele active ofera cel mai ridicat nivel de protectie din domeniu impotriva leziunilor cervicale la impactul din spate
• Performanta remarcabila la testele de impact, datorita cabinei extrem de rigide
Euro NCAP a lansat acum un sistem de punctaj general, ajungand pana la maxim cinci stele. Numarul de stele reflecta gradul de performanta in patru categorii: protectia adultilor, siguranta copiilor, protectia pietonilor si sistemele de asistenta pentru siguranta. Scorul este calculat evaluand punctele obtinute la cele patru categorii, asigurandu-se in acelasi timp luarea in calcul a fiecarei sectiuni
Astra a primit un punctaj foarte bun pentru protectia asigurata pasagerului din fata in cazul unui impact frontal. NCAP a acordat de asemenea puncte suplimentare pentru ca sistemul electronic de control al stabilitatii Controlplus, o tehnologie computerizata care imbunatateste stabilitatea autovehiculului prin detectarea si minimizarea deraparilor, constituie o dotare standard la toate variantele de modele oferite in toate cele 27 de tari care utilizeaza clasificarile Euro NCAP, precum si in Norvegia si Elvetia.
„Opel concepe, proiecteaza si construieste unele dintre cele mai sigure autovehicule din lume. Nu este o opinie, ci un fapt confirmat de organizatii independente de evaluare a nivelului de siguranta,” a declarat Hans Demant, director executiv la Adam Opel GmbH.
Structura caroseriei si sistemele de retinere a ocupantilor in cadrul modelului Astra sunt pregatite sa faca fata standardelor actuale si viitoare de siguranta la impact, atat celor europene cat si celor din orice zona a globului, oferind o protectie optima in situatii de viata reale.
Printre numeroasele functii de siguranta ale modelului Astra se numara noile pretensionatoare duble avansate pentru centuri de siguranta, care ajuta la prevenirea accidentarilor, intrucat mentin pozitia coapselor ocupantilor in timpul unui accident, eliminand nevoia de airbaguri pentru genunchi costisitoare si grele si oferind mai mult spatiu de depozitare.
Alte echipamente de siguranta pasiva din dotarea Astra sunt cele sase airbaguri, sistemul inteligent de avertizare pentru purtarea centurii de siguranta si o functie de dezactivare a airbagului pentru pasagerul din fata, care permite utilizarea in siguranta a scaunelor pentru copii in fata. Dotarile de siguranta mai includ ABS cu numeroase functii de asistenta, controlul tractiunii, sistemul ESPPlus de ultima generatie, luminile de frana adaptive, sistemul de iluminare frontala adaptiva (AFL+) si camera video Opel Eye.
Compartimentul pentru pasageri extrem de rigid contribuie la performanta remarcabila la testele de impact
Siguranta pasiva incepe la noul Astra cu o celula de siguranta rigida pentru pasageri care este fabricata in principal dintr-un tip de otel de inalta rezistenta, proiectat de inginerii Opel pentru a asigura cea mai mica deformare si cea mai mare rata de conservare a spatiului posibile in caz de accident. Zona din fata si cea din spatele cabinei sunt inconjurate de zone de deformare care, in cazul unei coliziuni, protejeaza intr-un mod sigur si controlat.
Partea din fata are un design cu trei directii de sustinere a sarcinii, incluzand subcadrul sasiului, care poate rezista la impact chiar si in coliziunile frontale la viteze mari, distribuind energia produsa in accident. Pentru protectia la impacturile laterale, caz in care ramane putin spatiu de manevra pentru a proiecta o zona de deformare corespunzatoare, structura laterala rigida a caroseriei este conceputa pentru a distribui sarcinile. Portierele sunt construite din traverse ranforsate din otel ultra-rezistent, care sunt acum montate in diagonala, pentru ca montantul B, construit din otel de cea mai mare calitate, pragul lateral, podeaua si traversele plafonului sa conlucreze pentru a distribui sarcina.
Inginerii au lucrat de asemenea la imbunatatirea continua a protectiei pietonilor, prin integrarea de spatii adecvate pentru toate zonele rigide de sub capota si prin utilizarea unei capote care ofera atat rigiditate, cat si protectie pentru capul pietonilor la impact. Modelul Astra a obtinut punctajul maxim NCAP pentru o subcategorie datorita barei de protectie fabricate din materiale din spuma care absorb energia, ce protejeaza impotriva accidentarilor gambelor pe aproape toata latimea autovehiculului.
Siguranta copiilor
Astra a obtinut punctaj maxim la testele NCAP de protectie a unui manechin ce reprezinta un copil de 3 ani, in cazul coliziunile frontale si laterale. Acest nivel este atins, in parte, datorita Scaunelor pentru copii Opel special concepute, care protejeaza atat la impact frontal, cat si in cazul unei coliziuni laterale. Pe langa sistemul de fixare ISOFIX, Scaunele pentru copii Opel sunt prevazute standard cu o curea suplimentara top tether, astfel incat scaunul sa fie ancorat in siguranta de spatarul scaunului din spate. Echipamentele ISOFIX pentru scaunul pentru copii sunt montate pe scaunele laterale din spate. Airbagul pasagerului din fata poate fi dezactivat, astfel incat scaunele pentru copii pot fi utilizate in siguranta si pe locul din fata.
Strategie coerenta de siguranta
Inginerii Opel au sincronizat sistemele de siguranta activa si pasiva ale modelului Astra, pentru a obtine o strategie de siguranta coerenta. Multe dintre aceste tehnologii de ultima generatie stabilesc standardele in clasa compacta, asigurand cel mai inalt nivel de siguranta posibil.
Functiile de asistare a soferului includ:
• Sistemul avansat de iluminare frontala (AFL+) cu functie de iluminare in viraje regleaza in mod automat fasciculul farurilor autovehiculului in functie de conditiile meteorologice si de drum. AFL+ are noua functii, pentru ca soferii sa aiba o vizibilitate mai buna asupra carosabilului, de exemplu in viraje sau la conducerea pe un drum de tara in timpul noptii.
• Opel Eye – un sistem de avertizare la parasirea benzii de deplasare si de recunoastere a semnelor de circulatie (in prezent nu este disponibil pe modelele pentru Romania)
• Control automat al iluminarii
Sistemele de siguranta activa, care asigura modelului Astra o manevrare si un control excelente pentru a preveni producerea accidentelor, includ:
• Sistemul electronic de control al stabilitatii Controlplus, care intervine asupra a maxim trei roti.
• FlexRide, sasiul mecatronic Opel cu Tehnologie adaptiva de control al stabilitatii ajuta autovehiculul sa se adapteze automat la conditiile de conducere predominante
• Sistemul de asistare la franare Brake Assist
• Sistemul de control al tractiunii, care intervine asupra motorului si franarii
Pe langa compartimentul rigid pentru pasageri si cele sase airbaguri, Astra prezinta si alte dotari de siguranta pasiva:
• Tetierele active previn leziunile cervicale
• Pretensionatoare duble pentru centuri de siguranta
• Limitatorul de sarcina elibereaza centurile de siguranta pentru a limita presiunea pe piept
• Sistemul de eliberare a pedalei reduce pericolul de ranire a picioarelor soferului
• Rampele anti-alunecare de pe toate scaunele previn deplasarea utilizatorilor pe sub centurile de siguranta
• Coloana de directie ce absoarbe energia
Sistemele de siguranta si de avertizare:
• Lumini de frana adaptive avertizeaza autovehiculele care se deplaseaza in spatele modelului Astra in situatiile in care trebuie sa franeze urgent sau daca sistemul de franare antiblocare intervine la viteze de peste 30 km/h.
• Dezactivarea automata a pompei de alimentare previne scurgerile de carburant in caz de accident
• Indicatorul de avertizare se activeaza automat dupa impact
• Activarea automata a iluminarii interioare asigura iluminat imediat pasagerilor si echipelor de interventie