© 2024 Auto.ro
De-a lungul timpului Opel Astra Caravan si-a castigat renumele de cel mai tranzactionat autoturism de tip break de pe piata second hand. Clientela familista prefera acest model prin prisma spatiului de incarcare generos, al fiabilitatii satisfacatoare si al costurilor de intretinere relativ reduse.
Conceput pe platforma tehnica a modelului de clasa compacta, Astra Caravan s-a dovedit un model de succes pentru constructorul teuton. In plus fata de varianta hatchback, Astra Caravan mai ofera un interior deosebit de spatios, confortabil si inspirat compartimentat, in timp ce volumul portbagajului dupa rabatarea banchetelor atinge valori impresionante.
Pe parcusul celor doua decenii au fost fabricate patru generatii ale compactei break, unele usor decalate fata de varianta hatchback: Astra Caravan F (1991-1997), Astra Caravan G (1998-2004), Astra Caravan H (2005-2010) si Astra Sports Tourer (2010-prezent).
In materie de siguranta, Opel Astra Caravan preia calificativele EuroNCAP obtinute la testarea variantei de caroserie hatchback: 4 stele in anul 1999, 5 stele in anul 2004 si 5 stele in anul 2009.
Traiectorie preturi:
In medie indiferent de generatie, tipul de caroserie, anul de fabricatie ori kilometri parcursi, un Opel Astra este cotat in acest moment de bursa Auto Index la valoarea de 4.672 EUR (ianuarie 2011).
Daca se doreste cumpararea unui exemplar din a doua generatie fabricat in anul 2001 si cu 150.000 km la bord, pretul mediu afisat de Auto Index se situaza momentan la valoarea de 3.984 EUR.
Exemplarele din ultima decada de fabricatie a celei de-a doua generatii sunt relativ mai scumpe. Astfel un autoturism Opel Astra produs in anul 2003 si rulat 120.000 km este cotat prin intermediul bursei Auto Index la un pret mediu de 5.436 EUR.
Este evident ca unitatile din generatia a treia sunt mai scumpe, insa mai bine dotate si chiar mai fiabile. Astfel pretul mediu al unui autoturism fabricat in anul 2007 si cu 60.000 km parcursi este in acest moment situat la 7.039 EUR.
Sfaturi utile:
Pe piata auto second hand la mare cautare sunt in acest moment exemplarele din a doua generatie, in special cele animate de propulsorul 1.7 CDTI fiind bine cunoscuta predilectia clientelei autohtone pentru motorizarile pe motorina.
Conform anunturilor postate pe auto.ro, pentru un Opel Astra Caravan turbodiesel fabricat in perioada 2002-2004, sumele cerute de vanzatori oscileaza in jurul valorii de 5.000 EUR, variatia fiind sesizata in functie de rulaj, starea tehnica ori nivelul de echipare. Insa trebuie tinut cont ca mare parte a unitatilor disponibile pe piata second hand au rulaje apreciabile, fapt care implicit genereaza o investitie initiala mai mica la achizitie, dar mareste considerabil costurile alocate mentenantei.
Dintre probleme sesizate in exploatare, utilizatorii unui Astra Caravan au mentionat deteriorarea sistemelor de prindere ale unor ornamente interioare, in timp ce materialele textile si din plastic nu au o rezistenta satisfacatoare la uzura prelungita. In plus dupa rulaje considerabile au fost semnalate probleme la instalatia electrica, iar propulsorul turbodiesel si transmisia devin destul de zgomotoase la viteze mari. Totusi cat timp exploatarea se efectueaza intr-un regim normal de turatie si se respecta intervalele de revizie nu apar probleme legate de consumul de carburant.
An fabricatie | Pret ianuarie 2010 | Pret ianuarie 2011 |
Anul 2001 (150.000 km) | 4.489 EUR | 3.984 EUR |
Anul 2003 (120.000 km) | 6.077 EUR | 5.436 EUR |
Anul 2005 (90.000 km) | 6.014 EUR | 5.501 EUR |
Anul 2006 (75.000 km) | 7.189 EUR | 6.341 EUR |
Anul 2007 (60.000 km) | 7.509 EUR | 7.039 EUR |
Nota:
Preturile medii de mai sus au fost stabilite pe baza calculelor Auto Index.
Auto Index este singurul instrument de masurare si comparare a preturilor pentru masinile second hand de pe piata auto romaneasca, pentru diferite perioade de timp, in functie de criteriile alese de dumneavostra. Cu ajutorul Auto Index puteti vedea evolutia pietei second hand, a unui model anume sau puteti compara masina dorita cu alte autoturisme similare.
Aceste statistici si informatii sprijina cumparatorul in a lua cea mai buna decizie privind achizitia in functie de buget, nevoi si asteptari, si, totodata, ajuta vanzatorul sa isi raporteze oferta la alte modele asemanatoare si sa inteleaga evolutia pietei.