© 2024 Auto.ro
Cea de-a doua generatie a modelului Opel Meriva este inovatoare, flexibila si stilata, avand totodata un design deosebit de elegant.
Noul Opel Meriva costa, in versiunea de baza Selection 1.4 benzina 100 CP, 13 745 euro cu TVA inclus, iar in aceeasi echipare, dar cu motor diesel de 1.3 CDTI 75 CP costa 15.935 euro cu TVA inclus. In echiparea de top Cosmo, noul Opel Meriva costa in cazul motoarelor pe benzina, 15.780 euro prima motorizare si ajunge undeva la 16.929 euro cu TVA inclus, in cazul motorizarii 1.4 turbo de 140 CP . La capitolul Diesel, tot echiparea Cosmo avem 17.965 euro cu TVA inclus pentru 1.3 CDTI 75 CP si 19.635 euro cu TVA inclus pentru 1.7 CDTI 100 CP.
Odata cu prima generatie a modelului Opel Meriva, lansata in 2003, Opel a creat un nou segment de piata, acela al monovolumelor de mici dimensiuni, disponibile la un pret avantajos. Prin intermediul sistemului flexibil de dispunere a scaunelor din spate, FlexSpace, pozitiei inalte a pasagerilor si spatiului interior generos, Opel Meriva si-a mentinut in permanenta rolul de lider in clasa sa, inregistrand cel mai mare numar de vanzari in cadrul segmentului din care face parte (peste un milion de unitati) si fiind in acelasi timp un reper in ceea ce priveste calitatea. Modelul Meriva a avut cea mai scazuta rata de defect dintre cele 113 modele testate de organismul german TÜV in 2007.
La exterior, autovehiculul prezinta sistemul inovator FlexDoors, cu portierele din spate prevazute cu balamale posterioare, care faciliteaza accesul in autovehicul, o dotare extrem de importanta pentru un autovehicul ca Meriva, unde scaunele din spate sunt utilizate foarte des. Acest sistem Opel reprezinta, de asemenea, o premiera pentru un producator auto de serie. Iar suportul integrat pentru biciclete FlexFix, disponibil optional, este usor de utilizat si nu ocupa spatiu in partea din spate a autovehiculului.
La interior, noutatile sunt complet inovatoare, cu clasa, un versatilitate inovatoare si o stare de bine neegalate de niciun autovehicul din clasa sa. Interiorul noului Opel Meriva este prevazut cu sistemul imbunatatit de dispunere a scaunelor din spate FlexSpace, spatiu de depozitare marit prin intermediul sistemului FlexRail, un concept inovator de consola centrala care ofera spatiu de stocare flexibil, scaune fata cu cea mai mare varietate de reglaje din segmentul sau, dar si scaune fata optionale ergonomice, certificate de experti, care ofera o sustinere optima a spatelui.
Compartimentele de depozitare au fost extinse in mod semnificativ peste tot in habitaclu; noul Opel Meriva dispune de un numar total de 32 de compartimente usor accesibile pentru depozitarea obiectelor cel mai frecvent transportate in interiorul unui autovehicul. Printre acestea, sistemul inovator de consola centrala FlexRail alcatuit din unitati de stocare mobile care gliseaza pe sinele din aluminiu amplasate intre scaunele din fata imbunatateste nivelul de ergonomie al noului Opel Meriva si ofera o cotiera confortabila cu posibilitate de glisare. Introducerea sistemului FlexRail a fost posibila prin amplasarea manetei schimbatorului de viteze intr-o pozitie mai inalta si montarea unei frane de parcare electrice ca dotare standard pentru toate versiunile.
Noile scaune din fata cu proportii generoase au aceeasi structura cu cea a modelelor Opel Astra si Opel Insignia. Gama de reglare a acestora nu a fost egalata de niciun alt autovehicul din segmentul respectiv – 240 mm in fata/spate si 65 mm in inaltime; astfel, persoanele de orice talie si constitutie isi pot gasi cea mai confortabila pozitie de sedere. In plus, Opel pune la dispozitia clientilor scaunele optionale complet reglabile certificate de AGR si prevazute cu functie suplimentara de inclinare a spatarului, suport lombar si pentru coapse extins si tetiere reglabile in patru directii.
Cu o lungime de 4288 mm, noul Opel Meriva are un ampatament mai lung cu 15 mm, un ecartament fata marit cu 39 mm si un ecartament spate cu 45 mm mai mare decat prima generatie a modelului, pentru o manevrabilitate imbunatatita si un nivel sporit de confort in timpul calatoriei. Puntile fata si spate au fost concepute pe baza modelului Opel Zafira, apropiind si mai mult noul monovolum Opel de mici dimensiuni de standardele clasei compacte. Servodirectia electrohidraulica inlocuieste configuratia complet electrica a modelului anterior. Printre dotarile de siguranta activa standard se numara sistemul de franare cu patru discuri, sistemul electronic de control al stabilitatii si sistemul de control al tractiunii.
Noua gama de sisteme de propulsie a noului Opel Meriva se concentreaza pe obtinerea unor performante ridicate cu un consum redus de carburant, subliniind strategia Opel de reducere a cilindreei motoarelor si introducerea functiei de supraalimentare pentru reducerea reala a consumului de carburant, asigurand o calatorie confortabila si echilibrata. Acestea dezvolta o putere de la 55 kW/75 CP pana la 103 kW/140 CP. Toate motoarele Opel din aceasta gama respecta norma de emisii Euro 5.
Gama motoarelor Opel pe benzina include trei variante ale noii generatii a propulsorului de 1,4 litri:
* Versiunea de baza de 1,4 litri si o putere de 100 CP este singura unitate aspirata natural cu sincronizare variabila a supapelor pentru o admisie imbunatatita a aerului.
* Noul motor 1.4 Turbo care dezvolta o putere de 88 kW/120 CP p si genereaza un cuplu de 175 Nm este introdus in premiera mondiala in dotarea lui Opel Meriva, inlocuind unitatea de 1,6 litri cu o putere de 105 CP, pentru a reduce cu 10% emisiile de CO2 si consumul de carburant, asigurand in acelasi timp o crestere cu 15% a puterii dezvoltate.
* O versiune mai puternica a motorului 1.4 Turbo, care dezvolta o putere de 103 kW/140 CP reprezinta cea mai performanta unitate a gamei. Aceasta genereaza un cuplu de 200 Nm si este echipata cu o transmisie manuala cu 6 trepte de viteza. Comparativ cu varianta de 1,8 litri din dotarea generatiei anterioare a lui Opel Meriva, noul motor 1.4 Turbo asigura o crestere cu 12% a puterii dezvoltate si o reducere cu 10% a emisiilor de CO2.
Doua motoare diesel sunt disponibile la lansare:
* Versiunea de baza diesel 1.3 CDTI, care dezvolta o putere de 55 kW/75 CP si este prevazuta cu tehnologia in bucla inchisa. Opel este primul producator auto care utilizeaza acest sistem de control pentru reducerea consumului de carburant al unui motor cu cilindree mica. Tehnologia permite noului Opel Meriva sa parcurga 100 km cu un consum de carburant de numai 4,9 litri si un nivel al emisiilor de CO2 de 129 g/km.
* Varianta 1.7 CDTI dezvolta o putere de 74 kW/100 CP si genereaza un cuplu de 260 Nm. Aceasta este echipata cu o transmisie automata cu sase trepte de viteza, dotare noua pentru Opel Meriva.
Trei alte sisteme de propulsie diesel vor intregi gama de motoare mai tarziu in acest an: un model ecoFLEX cu emisii scazute de CO2 care va fi propulsat de un motor 1.3 CDTI de 70 kW/95 CP. Doua variante noi ale motorului 1.7 CDTI, ambele echipate cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza, vor furniza o putere de 81 kW/110 CP, respectiv 96 kW/130 CP.
Productia de seria a modelului Opel Meriva se realizeaza la Zaragoza, in Spania.