© 2024 Auto.ro
De-a lungul anilor, Vectra a fost un actor important pe piata auto nationala. Chiar si acum la aproximativ trei ani de la scoaterea de pe linia de productie, modelul de clasa medie este la mare cautare in randul clientilor care se orienteaza spre un autoturism la valoare second hand.
Vectra si-a catigat o buna reputatie in randul clientilor romani prin prisma calitatii fabricatiei, finisarile de top, precum si prin portbagajul generos. Au mai punctat gradul de confort oferit pasagerilor, uzura relativ redusa in timp, fiabilitatea per ansamblu si nu in ultimul rand costurile moderate de intretinere.
Pe parcursul experientei de piata au fost fabricate trei generatii Vectra: (1988-1995), (1995-2002) si (2002-2008). Au fost operate si cateva facelift-uri, insa cea mai importanta restilizare s-a produs la finele anului 2005. Dupa doua decenii, Vectra a fost retrasa din productie in anul 2008, locul ramas liber in oferta constructorului german fiind preluat de modelul Insignia.
Din punct de vedere al sigurantei oferite pasagerilor, Vectra a cunoscut o apreciere constanta a calificativelor acordate de EuroNCAP: 2 stele in anul 1997, 3 stele in anul 2001 si 4 stele in anul 2002.
Traiectorie preturi:
Cum reiese din graficul evolutiei Auto Index din ultimele luni, dupa o perioada de descrestere din luna octombrie 2010 pretul mediu al unui exemplar Vectra a intrat pe o panta ascendenta, tendinta care se va pastra si in prima jumatate a anului in curs.
Pe baza calculelor Auto Index, pretul mediu al unui exemplar Opel Vectra este situat in acest moment la 5.137 EUR, valoare obtinuta pentru toate generatiile, motorizarile ori kilometri parcusi.
In situatia unui exemplar din a treia generatie fabricat in anul 2002 si cu circa 135.000 km rulati se observa o scadere de circa 10% a pretului mediu in ultimul an de la valoarea de 4.512 EUR (februarie 2010) pana la 4.089 EUR (februarie 2011).
In cazul unui exemplar cu facelift produs in anul 2006 si cu un rulaj de 75.000 km este sesizata tot o depreciere a pretului mediu calculat de Auto Index de la 9.128 EUR (februarie 2010) si pana la 8.325 EUR (februarie 2011).
Sfaturi utile:
Primele doua generatii Vectra nu mai sunt demult o optiune viabila la varsta a doua. Cele mai multe exemplare tranzactionate pe piata auto second hand provin din a treia generatie, iar relavante ca si investitie second hand sunt cele produse dupa facelift-ul de la finele anului 2005. Astfel pentru un exemplar produs intre anii 2006-2008, pretul mediu cerut de vanzatorii care au postat anunt pe auto.ro oscileaza in intervalul 8.000 EUR - 10.000 EUR, suma finala a tranzactiei variind in functie de motorizare, rulaj ori echipare.
Per ansamblu cea de-a treia generatie Vectra nu a pus mari probleme de fiabilitate, doar la primele loturi de exemplare fiind reclamate componente cu o durata de viata redusa. Astfel, la exemplarele fabricate inainte de facelift au fost semnalate slabiri ale sistemelor de prindere ale unor ornamente interioare, precum si neplaceri legate de actionarea electrica a geamurilor fata. Tot la primele loturi au mai fost raportate si functionari neregulate ale instalatiei audio, precum si defectari izolate ale instalatiei electrice.
An fabricatie | Pret februarie 2010 | Pret februarie 2011 |
anul 2002 (135.000 km) | 4.512 EUR | 4.089 EUR |
anul 2004 (105.000 km) | 7.167 EUR | 6.166 EUR |
anul 2005 (90.000 km) | 7.736 EUR | 6.618 EUR |
anul 2006 (75.000 km) | 9.128 EUR | 8.325 EUR |
anul 2007 (60.000 km) | 9.528 EUR | 8.962 EUR |
Nota:
Preturile medii de mai sus au fost stabilite pe baza calculelor Auto Index.
Auto Index este singurul instrument de masurare si comparare a preturilor pentru masinile second hand de pe piata auto romaneasca, pentru diferite perioade de timp, in functie de criteriile alese de dumneavostra. Cu ajutorul Auto Index puteti vedea evolutia pietei second hand, a unui model anume sau puteti compara masina dorita cu alte autoturisme similare.
Aceste statistici si informatii sprijina cumparatorul in a lua cea mai buna decizie privind achizitia in functie de buget, nevoi si asteptari, si, totodata, ajuta vanzatorul sa isi raporteze oferta la alte modele asemanatoare si sa inteleaga evolutia pietei.