© 2024 Auto.ro
O telenovela precum cea a instrainarii lui Opel nu putea fi completa fara un final neasteptat, “scenaristii” lui General Motors gandidu-se la un epilog in care compania din Ruesselsheim... nu mai e de vanzare!
Dupa luni de negocieri cu furnizorul de componente Magna si rusii de la Sberbank, board-ul lui GM a decis, in urma intrunirii noilor membri, ca e mai bine sa pastreze Opel, in conditiile in care fostul lider mondial incepe, treptat, sa-si revina.
Hotararea liderilor americani vine la doar o saptamana dupa ce Uniunea Europeana incepuse sa investigheze vanzarea lui Opel catre Magna, ancheta ce avea sa determine masura in care aceasta era influentata de presiunile politice ale Germaniei.
Intr-o declaratie oficiala, presedintele Fritz Henderson a mentionat faptul ca pastrarea producatorului european este “cea mai buna solutie pe termen lung pentru clientii, angajatii, furnizorii si dealerii Opel”, precum si “cea mai stabila si cea mai putin costisitoare in vederea asigurarii viitorului companiei”.
In spatele acestor fraze se ascunde insa un lung si dureros proces de restructurare, in urma caruia nu mai putin de 10.000 de muncitori de la uzinele fabricantului german isi vor pierde slujbele.
General Motors isi doreste ca nivelul cheltuielilor lui Opel sa se reduca cu 30%, dar pentru asta va trebui sa accepte faptul ca insusi procesul de restructurare va costa 4,4 miliarde de $.
Banii vor proveni, cel mai probabil, din cele 50 de miliarde injectate pana acum de catre statul american in fostul “World No. 1”, GM avand dreptul sa foloseasca fondurile pentru investitii in alte zone ale lumii din momentul in care a iesit din faliment.